Acsar

Népszabadság: a világ nagy lapjai nem fogadják el a hivatalos magyarázatot

banh1

A Népszabadság bezárása a legnagyobb vasárnapi lapokban is helyet kapott világszerte. A német, brit és francia lapok sem fogadják el azt az érvelést, hogy a lap megszüntetésének csak gazdasági okai lennének.

Elhallgattatva címmel közölt írást a Frankfurter Allgemeine Zeitung vasárnapi kiadása a Népszabadság bezárásáról. A konzervatív lap cikke kiemelte: a Népszabadság „nagyon hirtelen” történt bezárásával „az egyik utolsó kormánykritikus hang némul el”, és sok minden utal egy „puccsra”.
A kiadóvállalat közleményével kapcsolatban megjegyezte, hogy a társaság által ismertetett tényeket senki sem vitatja. „A probléma a közleménnyel: mindez nem lehet új (információ) a társaság számára, mégis átvette a Népszabadságot” a svájci Ringier-től, arra pedig végképp nincs elfogadható magyarázat, hogy miért kellett ennyire puccsszerűen eljárni – fogalmazott a szerző, Stephan Löwenstein. Hozzátette: a történtek alapján felmerül a kérdés, vajon az-e a cél, hogy „eltűnjék a nyilvánosságból egy újabb kellemetlen hang”, vagy esetleg csatlakozzék „az Orbán Viktort dicsőítők kórusához”.
A lap nem csak a mostani fejleményekről, de a TV2 tulajdonosi körének változatásairól és a reklámadóról is ír, megjegyezve: 2010-ig baloldali és liberális újságírók voltak meghatározóak a médiában, és Orbán korábbi vereségeit ennek tulajdonítják a táborában, így a kormányfő a 2010-es “földcsuszamlásszerű” győzelme után egyik első lépéseként átalakította a közszolgálati médiát.
A Financial Times című londoni gazdasági napilap budapesti tudósítója, Andrew Byrne is a médiaviszonyok változásáról ír a Népszabadságról közölt írásában. Mint fogalmaz: a legkeresettebb minőségi magyar lap nyomtatott és online változatának felfüggesztése olyan időszakban történt, amikor már folyik a médiaterep átrendezése a 2018-ban esedékes választások közeledtével. A szerző szerint a fejlemény aggályokat vet fel a magyarországi sajtó sokszínűségének további eróziójával kapcsolatban.
Népszabadság felfüggesztéséről szóló bejelentés előtt is voltak már félelmek a médiára, a bíróságokra és a civil társadalmi szervezetekre nehezedő kormányzati nyomás miatt Közép- és Kelet-Európa országaiban, köztük a közeli Lengyelországban is – áll a Financial Times írásában.
A tudósító is idézi a kiadó közleményét, amely szerint a lap olvasottsága tíz év alatt 74 százalékkal csökkent, és a lap 5 milliárd forint veszteséget halmozott fel. Hozzátetszi azonban, hogy eközben más médiacsoportokat „robusztus állami irányítású, közpénzből (finanszírozott) hirdetési bevételek védenek a piaci nyomástól”.
A BBC közszolgálati médiatársaság online hírportálján megjelent írás szerint újságírók és az ellenzék kormányzati nyomásnak tulajdonítja a Népszabadság felfüggesztését. Az ellenzéki pártok szerint a Népszabadság bezárása is mutatja, hogy a miniszterelnök a magyarországi sajtószabadság eltiprására törekszik, és teljes ellenőrzést akar a média felett – áll a BBC ismertetésében.
A Le Monde a Népszabadság brutális bezárásáról ír. A baloldali francia napilap cikkében megkérdőjelezi azt, hogy valóban gazdasági okok vezettek a lap felfüggesztéséhez, mint ahogy azt a kiadó és a kormányzó Fidesz közölte szombaton. Megemlítik: a dolgozók attól félnek, hogy gazdasági okokra való hivatkozással bocsátják el őket, hogy azután új tulajdonossal és a kormányhoz hű újságírókkal indítsák újra a lapot.
A Népszabadság szerkesztősége vasárnap délután megpróbálta felvenni a munkát. Természetesen nem sikerült!
(HVG)
Bal-Rad komm: “…a fejlemény aggályokat vet fel a magyarországi sajtó sokszínűségének további eróziójával kapcsolatban…”
-Hát ez a megállapítás bizony alapvetően nagy csúsztatás! Döbrögisztán sajtója alapvetően ké(K)t színű! Van egy narancssárga beütésű kék szín, és van egy tisztán kék szín! (A sokszínűséget az alternatív sajtó-alapvetően is rendkívül széttagolt, és a társadalmi folyamatokra elenyésző/hanyagolható befolyással-jelenti!)
A Népszabadság a tisztán kék színű sajtó zászlóshajója volt. Jól fizetett, nagy létszámú-és igen!-NE LEGYÜNK ÁLSZEMÉRMESEK, MONDJUK KI-NEM ÉPPEN A NEMZETI ÉRZÉSEKTŐL DAGADÓ KEBELŰ ÚJSÁGÍRÓI GÁRDÁVAL! Persze ezzel a fölállással a TÖBBI IS UGYANÍGY büszkélkedhet. ellenzéki és qrmányzati sajtó kivétel nélkül. (Maga a dolog megérne egy külön misét!)
A Népszabadság erősen antidöbrögista volt! AZ ORSZÁGUNK URALÁSÁÉRT MARAKODÓ KÉT HATALMI CSOPORT EGYIKÉNEK-A MOST ÉPPEN ELLENZÉKBEN LÉVŐ ÁLTAL FINANSZÍROZOTT! ÉS JÓL ÉRTESÜLT! Ebből eredően lehetett az alternatív média hivatkozási pontja. A Bal-Rad is “élt a Népszabadságból”!

banh2

A Népszabadság NEKÜNK emiatt “fáj”!
Nem értjük ugyanakkor a háborgást! Az odáig rendben van, hogy Döbrögiék most tyúkszemre léptek. De attól a GÁRDA MÉG DOLGOZHAT(na)! A megszokott színvonalon, de most egy darabig esetleg ingyért! Kezdetben csak a neten. Oszt’ jónapot! Döbrögiék meg kezdjenek a szerzett holmival valamit! Dönthetik a pénzt a NÉPSZABADSÁGBA!-ha a NÉPSZABI olvasottabb!
A cirkusz valójában nem a Népszabadságról szól! A zsákmányszerzésről szól-A MI ELEJTÉSÜNKRŐL! Hogy aztán ezt mivel pántlikázzák fel a ránk vadászók, az már más kérdés. Más kérdés, hogy a zsákmány hajlandó jótevőt látni a rá vadászóban.

csurhe

Az mindenesetre biztos, hogy ha van köze Döbröginek a Népszabadság bedöntéséhez-ha nincs!-ezt a dolgot a Gazda az ő megbocsájthatatlan bűneként rótta föl! Amiért lakolnia kell!-és lakolni is fog!
Nekünk teljesen mindegy! Népszabadság vagy Magyar Idők?!-nekünk egykutya.

 

Függetlenségünk záloga a közösségi finanszírozás.
Ha tetszett ez a cikk, oszd meg és/vagy kommentáld a cikket a facebookon, twitteren, hozzászólásokban nagyobb médiafelületeken.
Facebookon: Balrad.com, a Twitteren: @Balradcom
Támogasd a Bal-Rad munkáját pénzadományoddal postai küldemény formájában,
Molnár Erzsébet 2747 Törtel, Petőfi-ut. 12.

vagy paypal utalással:
Kategória: HÍREK | A közvetlen link.

Acsar bejegyzéshez 21 hozzászólás

  1. Sub Zero szerint:

    Sajtószabadságról beszélnek, amikor valójában az összes sajtónak egyetlen tulajdonosa van és ez a tulajdonos minden esetben a szponzor.

  2. Rettegett Iván szerint:

    Az ujságiro dolga,hogy figyeljen kőzőljőn.
    Fontos szerepe van a társadalomban.

    Miért is kéne bértolnokokat alkalmazni.
    Pl: Minden szép minden jo mindennel megvannak elégedve.
    Az ország jobban teljesit.
    Pannon puma
    Hajrá magyarok.
    A miniszterelnők a gátakon.

    Azt kőzben mindent ellopnak, a nép nyomorog ők meg helikopterrel járnak buliba
    kőzpénzen.

    Most meg 80 család marad kenyér nélkül, mertr tonyo bulizott a fotos fotozott
    tonyo buntetett.a lap meg bezárt.

    Ez a veszélyes mikor az ilyen kis zalai paraszt gyerek hatalmat kap
    a kapanyél meg bent maradt a hátában.

  3. "Szélsőjobb" :D szerint:

    A Népszabadságot a baloldali kormányok alatt egyszer már eladták, mert akkor is úszott az adósságban. Az új tulajdonos pedig (mivel már mással nem lehet) piaci alapokon működtette a lapot. – 5 MILLIÁRD! veszteséget “összegyűjtve”.
    Na ezt “unta meg” a tulaj. Döglött tehenet nem etetünk.
    A lap tönkremenetelében pedig a baloldal és annak szavazói támogatói, szimpatizánsai is benne vannak csülökig.
    Egyrészt nem vették a lapot az olvasók – a baloldali és liberálisok sem!
    Másrészt a baloldali gazdasági potentátok sem támogatták, így sem Leisztinger, sem Gyurcsány, sem Medgyessi, stb. Mégpedig a cégeik hírdetéseivel.
    Mert ugye ezekből tud fennmaradni egy lap: az előfizetésekből és a hirdetésekből. Ha nem veszik és nem hirdetnek benne akkor az bizony tönkremegy!

    Látod Admin, még ehhez a te blogodhoz is pénz kell, pedig ez nem jelenik meg nyomtatott formában!

    Most hagyjuk azt, hogy kormányzati hirdetések…. volt a baloldal eleget kormányon.

    Példának okáért ott vannak a JOBBIK újságjai: A Barikád és a Hazai Pálya.

    A Barikád az fizetős havi újság, aminek kb havi 300ezer előfizetője van. + a hirdetések, mert bizony akadnak benne azok!

    A Hazai Pálya ingyenes újság, amely csupán a hirdetésekből tartja fenn magát.

    Egyik JOBBIK-os újságot sem támogatta és támogatja egyetlen kormány sem.

    Szóval ennyi.

    • Botond szerint:

      Felejtsd el a mesét … 🙂 .. az a médiacég, amelyhez a Népszabadság is tartozott, nem veszteséges … 2015-ben 500 milliós nyereséggel zárt (és nem tüntetik fel, hogy melyik újságjuk mennyit jövedelmez). Amúgy meg az osztrák tulajdonos már 3-4 hete eladott 12 vidéki lapot ugyanennek a bandának, akik felrugták a Népszabadságot.

      Nem óhajtok senkit se elkeseríteni, de már most látszik – csak utána kell nézni, hogy ki-kicsoda – a mocsok ebben az ügyben is. Amúgy az osztráknak besült a pénze a jelenlegi banki “Itt a piros, hol a piros?”játékban … nem kell ahhoz magas IQ, hogy feltünjön, ez az eljárási mód már ismerős.

      Egyébként 1989. óta nem láttam Népszabadságot … felőlem meg is szünhet, nem fogok zokogni miatta. Azonban az eljárás mód annyira irritáló, hogy az,
      aki ennek tud örvendezni, leírható veszteségnek. Semivel se különb ezeknél a nemzetvesztő bűnözőknél.

      • "Szélsőjobb" :D szerint:

        A Népszabadság weboldalán korábban a következő tájékoztatás jelent meg a leállás okáról:
        “A Népszabadság példányszáma az elmúlt tíz évben 74 %-kal, azaz 100.000 példányt meghaladó mértékben csökkent. Ennek következtében a lap 2007 óta több mint 5 milliárd forint veszteséget termelt, és az idei évben ez idáig szintén jelentős veszteséget halmozott fel.”

        • "Szélsőjobb" :D szerint:
          • Botond szerint:

            Ezzel szemben a Heinrich Pecina által tulajdonolt Vienna Capital Partners , amelynek érdekeltségébe tartozik a Népszabadság is – 500 millió nyereséget könyvelt el tavaly is. Itt viszont szó sincs semmi veszteségről …

          • "Szélsőjobb" :D szerint:

            Az meglehet. Gondolom a Vienna Capital Partners meg nem akar egy csak veszteséget termelő lapot fenntartani, hiába nyereséges összességében maga a cég.

  4. V.kutya szerint:

    Elhangzott egy jó ötlet: ki kéne nyomtatni a Balradot.
    Az adományt kiterjeszteni a nyomtatás költségeire.
    De ott valódi hírek kellenek, felelős szerkesztőséggel, stb. stb.

    Admin:

    Ajánlom figyelmedbe a “Köszönjük!”-rovatot. kb. havi 30-40 ezer forint jön össze! (Ezúton is köszönet az adományozóknak!) Egy ötliteres nitrofesték ára talán. Lehet hogy kettőé.

    • V.kutya szerint:

      Meg kell(ene) csinálni egy hetilapot, amit mindenki letölthet egy PDF formátumban. Ez egy kivonat lenne az eddigi írásokból, és lenne olyan tartalma, ami csak ezen található meg, a fő hírfolyamban csak előzetes lenne róla. Ezt a PDF-et mindenki kinyomtathatja otthon, aki komolyan támogatja a Balradot, és készíthet róla mondjuk 20-30 példányt, akár fekete-fehérben is, és szórhatja, mint szórólapot. Elég lenne kezdetnek 1 db kétoldalas A4.

  5. öregkun szerint:

    100 munkahely, na és? Miért hívták sokan néphazugságnak?Mikor értékteremtő munkát végzőket rúgtak ki mert kellett a piac a kígyószívű nyugatnak csak sóhajtozgatott mindenki. A kapitalizmusban ha nincs eladható értéked akár a szemed, veséd csődbe jutsz. Közmunkára mehettek , de ha nem váltok be van híd alja, hajléktalan szálló, ingyen leves osztás nem maradsz magadra teljesen, még egy fokkal fentebb vagyunk mint a “dicső Horthy” állama.Ez a “szellemi műhely” volt ami elmagyarázta a bunkó magyarnak miért kell rendszert váltani, ezek miatt, és a hozzájuk hasonló felfogású “értelmiségi gondolkodók”, politikusok miatt nincs hiteles, a szavazók által is elismert baloldal, és úgy néz ki hosszú évekig nem is lesz.

    • V.kutya szerint:

      Az a baj, hogy mára kialakult egyfajta “önjáró” megmagyarázása a dolgoknak.
      Akik gondosan eltervezték ezt a puccsot, biztosra mentek, mert tudták, hogy sokan fogják a vállukat rándítani, sőt, lesznek kárörvendők is (bizony, bizony), hisz ismerik a magyar emberek lelkületét.
      Mind igaz, amit öregkun, és mások leírtak kritikaként, én is tudom, hogy mennyit értek ők ott benn, a fűtött kis szerkesztőségi irodákban, miközben milliók nyomorognak.
      A baj az, hogy ennek az intézménynek a neve: Népszabadság!
      Hány veszteséges dolgot üzemeltet ez a kib.szott kormány? Minden veszteséges, ami a kezük alá kerül!
      Nem ezzel van a baj, hanem a szándékkal: a múltat eltörölni, végképp!
      Ne maradjon írmagja sem a 60-ik évfordulón az egykori kádári életformának, amelynek szerves része volt a Népszabadság.
      Ha kimondom hangosan ezt a szót, nekem valahogy mégsem a NOL.hu jut róla az eszembe, és nem a szupermarketek újságos standjai, ahol a Barikád és a Magyar Idők között ott lehetett látni a Népszabadságot, nekem a 30-40 évvel ezelőtti képek jönnek elő, talán mert túl keveset nézem a tévékettőt, és a Dunatévét, és ebből kifolyólag még van emlékezetem, igaz, néha tévedek, és a múlt heti dolgokra nem mindig emlékezem.
      A fő törekvés nyilvánvaló: átírni visszamenőlegesen az emlékeinket, nem is nagyon maradt már más, hisz majdnem mindent elraboltak tőlük ezek a gecik, ez a cigánybanda. Most a lelkünket ölik meg, vagy megerőszakolják, aki nem látja ezt a folyamatot, az egyrészt vak (ez a jobbik eset), vagy pedig önkéntes, vagy fizetett pártkatonaként védi a védhetetlent, és szimpla gazdasági dolognak tüntetik fel a dolgot, és hogy “nem kár értük”- hát persze, hogy ő értük nem kár, de mi lesz azzal a pár ezer emberrel, akik még emlékezni képesek, és akik még újra tudnák építeni azt az életformát, amiért épp itt is küzdenénk, már ha az lenne a cél valóban? Nekem kétségeim vannak efelől.

  6. lacii szerint:

    Az újságoknak , vagy is a nyomtatott médiáknak vége.
    Mert, hogy az emberek már nem igen fogják venni. Ezt sokan tudják már.
    Helyét a internet veszi át.
    Végül is nem baj ha nem ölik meg a fákat, hogy mindenféle médium , újság formájában szennyezze a világot.
    Egyébként én is szolidaritok, méghozzá a sündisznókért.
    Legyen szép napja mindenkinek.

  7. Kovács szerint:

    Mindenki a saját hülyeségét vetíti bele a ‘néphazugság’ megszűnésébe.
    Nekem is volt előfizetésem, de már több mint 20 évvel ezelőtt megszüntettem.
    Miután pár évig gyakoroltam rajta a sorok közötti olvasást, rájöttem, hogy a sorok között is csak zsidó hazugságot találok 🙂

  8. zls-179 szerint:

    Lenni vagy nem lenni ez itt a kérdés? Kiknek vagy miknek az érdeke hogy egy valami legyen, vagy épp ne legyen. Ember, vagy újság, vagy internet, vagy épp hozzáférés bármihez amihez a jelen embere túlságosan is buta!A mostani iskolásoknak a szövegértés nem megy, a felnőttekről már nem is beszélve, tisztelet a kivételnek!Végül is MI a cél, gondolkodásra képtelen humaniodok, aki nem kérdeznek csak cselekszenek!?

  9. Misa szerint:

    Dakota közmondás: nem azért fizetem a foci imitátoraim,hogy öngólokat rugdossanak!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.