ELFOGVA!

Elfoghatták a Teréz körúti robbantót

elfHivatalosan nem erősítette meg, de nem is cáfolta a TEK szerdán azt a hírt, hogy elfogták a Teréz körúti robbantót. Keszthelyen mindenesetre elfogtak valakit, egy piros autót is vizsgáltak, a helyszínelés ott este kilenc óra előtt véget ért, az elfogott személyt elszállították. Az Origo szerint egy Zala megyei településen fogták el a robbantót, aki nem működik együtt a nyomozókkal.

Szerdán délután a hvg.hu úgy értesült, hogy a TEK egy rajtaütésben elfogta a Teréz körúti robbantással gyanúsítható elkövetőt, később az M1 tévécsatorna is hasonló értelmű információt közölt. A TEK a hvg.hu-nak nem erősítette meg a hírt, igaz, nem is cáfolta.

Korábbi értesüléseink szerint az M1-M7-es kivezetőn akciózott szerdán a TEK, de a XI. kerületben is látták a központ egyik páncélosát.
A Központi Nyomozó Főügyészség szóvivője, Nagy Andrea azt mondta a hvg.hu-nak, hogy egyelőre semmilyen tájékoztatást nem adhat az ügyészség az ügyről, és azt sem tudta megmondani, hogy ez mikorra várható. Nagy Andrea a Blikknek azt megerősítette, valóban elfogtak valakit, de részleteket nem árult el.
A keszthelyi városi tévé később azt jelentette, a TEK és a rendőrség lezárta a városban a Borbás Vince sétányt. Úgy értesültek, Hévízen kapták el a robbantót, Keszthelyen pedig a vele kapcsolatba hozható ember(eke)t kerestek:
Az M1 tudósítója este fél 8-kor Keszthelyről jelentkezve azt mondta, nem megerősített információi szerint Hévízen nem kaptak el senkit, azonban Keszthelyen igen. Ott egy piros autót vizsgáltak hosszan a rendőrök úgy, hogy az elfogott férfi az autó mellett állt, az érintett útszakaszt lezárták.
Az elfogott férfit fél 8 előtt nem sokkal ültették be egy rendőrségi furgonba bilincsbe verve. A tudósító arról is beszélt, a férfit egy házból vezették ki fél 6 környékén. Azt a helyszínen sem mondta ki senki, hogy a Teréz körúti robbantással gyanúsított férfit kapták volna el.
Később, nem sokkal 9 óra előtt a tudósító közölte, a helyszínen véget ért a helyszínelés, az elfogott személyt is elszállították.
Több sajtótermék is beszámolt arról, hogy Hévízen foghatták el a robbantót, azonban Hévíz polgármestere, Papp Gábor a hvg.hu-nak azt mondta, ő nem tud arról, hogy bárkit elfogtak volna a településen. Ha történt volna ilyen, arról több mint valószínű, hogy értesül – tette hozzá.
“Szép csendes éjszaka van, itt nem szirénáznak a rendőrautók, Keszthelyen viszont igen.”
A képviselőtestület több tagjával beszéltünk, senki sem hallott akcióról a településen. Beszéltünk a keszthelyi tévé egyik munkatársával is, a hévízi akcióról neki sem volt konkrét információja.
A Blikk azt írta, DNS minta is igazolja, hogy valóban a Teréz körúton robbantó férfit kapták el. A lap úgy tudja, a férfinél fegyver is lehetett, ezért kellett a Terrorelhárítókat is bevetni. A TV2 és a ripost.hu szerint a robbantó anyját igazoltatták, úgy szerezték meg a nyomra vezető DNS mintát.
Az Origo később azt közölte, egy Zala megyei településen fogták el a robbantót, a férfi otthonában házkutatás indult. Ők is megemlítették a DNS-mintát és hozzátették, a férfi nem működik együtt a nyomozókkal. Az illető apja korábban független polgármester volt Zala megye egyik kistelepülésén – tették hozzá.
A Privátkopó.hu oldalon délelőtt megjelent egy interjú egy meg nem nevezett, magát egykori fegyver- és robbanóanyag-kereskedőnek mondó illetővel, aki azt állította, 95 százalékos valószínűséggel felimerni vélte a robbantót a Központi Nyomozó Főügyészség által közzétett videókról és fényképekről. Azt mondta, 14 évvel ezelőtt találkozott vele, egy szerb állampolgárságú, magyarul kitűnően beszélő, korábban „rendőrségközelinek” számító férfi van a képeken.
Valencsik Ferenc, a Privátkopó.hu főszerkesztője később a Magyar Időknek elmondta, hogy a cikk megjelenése után megkereste a rendőrség, délután fél háromkor fejeződött be háromórás tanúkénti kihallgatása a Nemzeti Védelmi Szolgálatnál (NVSZ).
A fővárosi Teréz körúton egy üresen álló üzlethelyiség előtt szeptember 24-én éjjel robbant egy bomba, a detonációban két arra járó gyalogos rendőrjárőr megsérült, egyikük életveszélyesen, ők csak a napokban hagyhatták el a kórházat. A Központi Nyomozó Főügyészség előre kitervelten, több ember és hivatalos személy sérelmére elkövetett emberölés bűntettének kísérlete miatt indított nyomozást.
A legfrissebb videó a robbantóról, amit épp az elfogás napján tettek ki a police.hu oldalára:

A feltételezett elkövetőről több utcai kamerafelvételt is nyilvánosságra hoztak a hatóságok, ez alapján egy fiatalabb férfit kerestek, aki menekülés közben végig különböző sapkákkal takarta el az arcát és többször is ruházatot váltott.
A robbantásról készült köztéri kamerafelvételt a rendőrség két nappal az eset után hozta nyilvánosságra, ezen a vélt elkövető is látható, amint meglehetős higgadtsággal hajtotta végre a merényletet, pár lépésre a rendőröktől.
(HVG)
Bal-Rad komm: Akárhogy is van!-legenda született! A robbantóról készült videofelvételek alapján 25-55 év körüli, alkalomhoz illő korú mozgású, lehet hogy férfi-lehet hogy nő, lehet hogy magyar-lehet hogy nem magyar követte el a robbantást. Az biztos hogy profi módon. Kamerába nem nézve, de köpködve és orrot fújva, széjjelhajigálva a használt papírzsebkendőket.

A lényeg, hogy KÉZRE VAN KERÍTVE!

 

Függetlenségünk záloga a közösségi finanszírozás.
Ha tetszett ez a cikk, oszd meg és/vagy kommentáld a cikket a facebookon, twitteren, hozzászólásokban nagyobb médiafelületeken.
Facebookon: Balrad.com, a Twitteren: @Balradcom
Támogasd a Bal-Rad munkáját pénzadományoddal postai küldemény formájában,
Molnár Erzsébet 2747 Törtel, Petőfi-ut. 12.

vagy paypal utalással:

 

Kategória: HÍREK | A közvetlen link.

ELFOGVA! bejegyzéshez 83 hozzászólás

  1. Balázs szerint:

    Öszintén remélem, hogy a tettest kapták el!
    Lehet hogy ö tette, ha ö volt…ha nem.

    • Rettegett Iván szerint:

      Megrendezett provokácio volt Balu.
      Mi vigyázunk rátok is.
      Legkőzelebb,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

      • Már Tamás szerint:

        Megnyugtató, hogy vigyáztok ránk. De különösen az megnyugtató, hogy rátok meg az ápolók vigyáznak:)

        • Realista szerint:

          Sajna az OPNI bezárt, amúgy is a román egészségügy lenne a felelős ennek a beteg trollnak az őrzéséért.

  2. Rettegett Iván szerint:

    Admin a mi embereink ott voltak.
    Nem a robbantott fogták el.
    A Karmacsiakat kihalgatuk.

    Ez egy erődemonstráciovolt Hévizen Telaviv részéről.

    Azt keszthelyen picit beszartak a kazár csicskák, mikor érezték T 1000 jelelétet
    de nem láttak csak egy felderitőtt.

    A keszthelyi polgárőrőket,és kis rendőrőket orákon át élőpajzsként használták
    a beszart izraeliek.

    Tisztelt izreliek tiszteljétek az orosz technologiát.
    Ugy pár évtizeddel előtetek jár.

    • Rettegett Iván szerint:

      Pont Hévizen fogtátok el a Táborfalvát is megjárt embereteket.
      Ti semiből nem tanultok
      Ti depresziosok vagytok,csak gyávák az őngyilkosághoz.
      Megkapjátok amit akartok,ohajotok parancs. 🙂

    • Balázs szerint:

      Iván,
      Nem rég mondtad, hogy jártál Hévizen illetve a hírekben hallottam, hogy a gyanusított kicsit labilis.
      Már kezdtem aggódni miattad, de látom: minden ok!

      • Rettegett Iván szerint:

        Balázs miatunk ne agodj,mi minden hol ott vagyunk,és kurva gyorsak. Tegnap keszthelyen már majd nem bealudta.

        Inkább már szánalmat érzunk,tudod mikor egy buko hatalom
        agonizálodik.Ő is tudja hogy vége,azt te meg inkább elforditod
        a fejed,mert nem vagy kiváncsi a vesztes haláltusájára.

        • "Szélsőjobb" :D szerint:

          Iván, ott vagy te tövig abban a jó kurva anyádban!
          A te kommentjeidet olvasva diplomáznak le a pszichiáterek mindenféle kóros kényszerképzet és mentális zavarok kórisme-ből.
          Ami egy krónikus elmebaj tüneteit jellemzi te az egész széles spektrumát produkáltad már azoknak. 🙂

          • Realista szerint:

            Ettől a fehérjehalmaztól nem diplomázik pszichiáter hanem csak a gyomra fordul fel az ilyen mentálisan beteg oláh trolltól. Életében nem volt ez sehol. A neten csüng egész nap és nyomja a süket hiteltelen mantráját. Megérdemli aki elolvassa, aki reagál rá, vagy megpróbál vele kommunikálni. Admin szégyene ez az alak, akárhogy is védi, akármilyen támadásokat is próbál az érdekében, bármilyen mondvacsinált indokkal is maszatolja, ez az alak, az ő embere. Mindenesetre nagyon növeli a balrad hitelességét, színvonalát.

          • cicvarek szerint:

            Megjelent a realista zsidrák is. 🙂

  3. Rettegett Iván szerint:

    Balázs én a Zhács utcára céloztam multkor,nem Hévizre.
    Szeretem ott lenni,jo hely volt szép emlékeim fiatal korbol.

  4. Istvan szerint:

    Mi van,szélsőjobb,beindult a rinya?!
    Ivan szépen lehúzza a nyelveteket a klotyón,tőletek pedig nem telik másra,mint szidjátok a k…anyját!Úgy vagytok vele,mint az egyszeri vasutas,akinek mindkét lábát levitte a vonat!Keserves kínjában kiabálta a távozó vonat után:..hát a faszom nem kéne?!!”
    De azért annak még sosem néztél utána,hogy RI.mondásaiból mi valósult meg,és hogyan illeszkednek a világ eseményeibe!
    Ha majd egyszer lesz annyi eszed,meg rálátásod,és elgondolkodsz ezen,akkor majd másképp fogod látni!
    Vagy valóban tudod is az igazat,és ezért ez a kétségbeesett ,nagyszájú átkozódás?!

  5. Smith szerint:

    Jól jegyezzük meg a tegnap este és a mai napon kiadott sajtóinformációkat, és majd hasonlítsuk össze a következő napokban kiadottakkal. A robbantás után is minden nap más hírek jelentek meg az esettel kapcsolatban. Mi a tanulság? Folyamatban lévő nyomozásról nem adunk tájékoztatást, csak annak lezárása után tájékoztatjuk a közvéleményt. Viszont ez a kormány – a migránsválsághoz hasonlóan – arra használta a robbantást, hogy eltereljék a disznóságaikról vele a figyelmet. “Nesztek egy kis nasi, rágcsáljátok!”

  6. Kósa Lajos szerint:

    Lehet, nem is azt? Elképzelhető, Körmend 2 szituáció?
    Csak gondolkodom….

  7. Fergeteg11 szerint:

    Ezek szerint a profi mégsem volt olyan profi. Nos, úgy tűnik, hamarosan lehet nevetni rajtam is. 🙂
    Egy magányos (?) profi (?) ugyanis:
    – mindig tudja, hogy altatják, nem hoznak nyilvánosságra mindent, nehogy a hírekből követni tudja a nyomozást, sőt néha tévútra vezetik
    – az útvonalát és a helyszínt nem feltétlenül az összes részletében közvetlenül az akciója előtt tervezi ill. méri fel
    – nem a nyilvánosan hozzáférhető kamerákat bámulja otthonról, vagy egy felderíthető helyről
    – nem vásárolgat akció előtt
    – nem rendel interneten alkatrészt
    – nem vesz komponenseket feltűnő módon
    – nem tesztel lekövethető helyen
    – nem keresgél az interneten robbantási módszerekre csak úgy
    – nem változtatja meg az életvitelét feltűnően
    – ha életútját könnyen összefüggésbe tudják hozni a tervével, nem hajtja végre (szakmai múlt vagy érdeklődés, és erőteljes motiváció)
    – nem jelzi a közösségi oldalon vagy más módon a szándékát, semmivel
    – nem osztja meg a tervét senkivel
    – nem iszogat akció közben, de ha mégis, figyel arra, hogy ivás közben ne kelljen felfelé fordítania a fejét
    – nem használ mobiltelefont, se táblagépet, semmilyen hálózatra nem csatlakozik (a fülhallgatója azt sejteti, hogy erre nem figyelt)
    – nem dobálja el a ruháit csak úgy, mert a rajtuk lévő nyomok bűnjelek
    – tudja, hogy forró nyomon esetleg kutyákkal is követhetik, felkészül erre
    – nem tapogat össze semmit, még csak nem is lehel rá, nem szemetel, testéről, ruházatáról lekerülő maradványokra figyel
    – ha mégis ilyet kell tennie, a nyomokat eltünteti vagy megelőzi
    – nem megy a szülőhöz akció után, nem hívja fel, hanem eltűnik, vagy egy biztos, semleges helyen kivár
    -stb.
    Ilyen profi és ennyire motivált (magányos) ember gyakorlatilag nincs is. Szép munka volt a nyomozóktól.

    • egy paraszt szerint:

      Ezt a kis gyűjteményt a nyomozóknak is át kell adni, mert biztos nem láttak még ilyet!

      • Fergeteg11 szerint:

        Ezek csak a hírekből vagy a helyszínelős sorozatokból összeszedhető jellegzetes hibák, a nyomozók még ezernyit tudnak. A magányos elkövető úgysem képes felkészülni mindre.

        • egy paraszt szerint:

          Hát akkor megállapítást nyerhet, hogy az elkövető nem egyedül volt.

          • Fórizs Eszter szerint:

            Én is úgy gondolom, a telefonján keresztül irányították. Szóval nem volt egyedül.

  8. pedellus szerint:

    “a robbantó anyját igazoltatták, úgy szerezték meg a nyomra vezető DNS mintát.”
    – előbb volt meg a DNS minta, majd utána kerestek a gombhoz egy kabátot is!

    • Fergeteg11 szerint:

      Elég, ha a helyszínen meg az útvonalán genetikai nyomokat hagyott (pl. eldobott sapka), és működött a telefonja. Megnézték a mitokondriális DNS-t, leellenőrizték a nyomvonalon végighaladó embereket a mobilszolgáltatók segítségével, és akik gyanúsnak bizonyultak, azokat szintén komolyabb vizsgálatnak vetették alá. 26 nap sok idő. Ha Ráhelnél volt rá pénz, egy ilyen jelentőségű ügyben is akadt, hiszen a Vajda eredményt várt, és nem hiszem, hogy túl sok embertől kellett kenetet venni, azért nyilván le tudták szűkíteni. Ahol egyezés volt (anya és fia), ott már biztosak lehettek a tettes rokoni kapcsolatában. Innentől pedig nem volt nehéz a nyomára akadni. Gondolom arra is figyelni kellett, hogy közúti ellenőrzésnek álcázzák a mintavételt, amire ugye nem lenne kötelezhető az alany, ismervén Ráhelék pincérjének esetét. De megoldották.

      • egy paraszt szerint:

        Szerintem ma már mindenféle alap bűnügyi filmeken felnövők alapból tudják, hogy nyista mobiltelefon.
        Emberünk meg kicsit annál is többet tudhat, mint a Cobra 11.-ben

        • Fórizs Eszter szerint:

          Így van. A robbantónál volt mobil telefon is, meg GPS is, navigátor. Ez úgy gondolta, hogy őt sose fogják elfogni!

          • egy paraszt szerint:

            Ha volt mobiltelefonja ( bár magányos elkövetőnek, főleg a helyszínen semmi értelme) még a “migránsok ” is tudják, hogy az anoním legyen, mert minden infót, cellainfót visszanyernek belőle, még kikapcsolt állapotában is!
            Egy ennyire körültekintő ember nem lehet ennyire felkészületlen.

            Jó kérdés, hogyha volt nála mobil, azon kivel és miről beszélhetett?
            Az ugye mindenkinek nyílt titok, hogy a helyszín és időpont alapján, évtizedre minden info tárolva van; beszélgetés szövege, cellainfo, simkártya száma, telefonkészülék egyedi azonosítója… , ha valaki mást is tud ossza meg, mert én csak olvasgató átlagproli vagyok, de érdekelnek az újdonságok.
            Arra sem felelt még senki, hogy a személyes okmányainkba épített RFID chipeknek mekkora a szenzibilitása és mekkora darab-milyen cuccossal olvasható!

          • Fergeteg11 szerint:

            egy paraszt számára
            Amennyire tudom, a beszélgetések szöveges tartalma elvileg nincsen tárolva (bár nem lenne lehetetlen technikai kihívás az sem), csak a metaadatok. RFID-vel kapcsolatban én már válaszoltam az adott helyen. Van ellene védelem, ha valaki nagyon tart tőle.

          • egy paraszt szerint:

            Az RFID infot kérném a jövő héten ismét beírni, mert nagyrészt hétköznap vagyok itt és a régi címeket már nehéz visszanézni, nem olvastam.

            Előre is köszönöm.

          • Fergeteg11 szerint:

            egy paraszt számára
            Ha valaki nagyon tart tőle (én egyelőre nem), kaphatók RFID árnyékoló tokok. Olcsó megoldásként használható egy nagyobb darab alufólia egy sima tok körül néhányszor feltekerve, és kész. Igaz, ez nem 100 százalékos védelem, de eléggé lecsökkenti az esélyét annak, hogy láthatatlanul leolvassák/aktiválják a csipet:
            http://www.omniscienceisbliss.org/rfid.html
            Ezzel a trükkel valószínűleg a tetőkön “átlátó” radarok (UWB Radar) hatékonyságát is csökkenteni lehet. Azért sisakot még nem kell készíteni belőle, szerencsére. 🙂

    • egy paraszt szerint:

      Ja. Szembeköpte a sündőrt és már meg is van a vétkes DNS!

      • Fergeteg11 szerint:

        Azt lehet tudni eddig, hogy az eldobott hátizsákján találtak nyomot. A telefon pedig szerintem nem olyan egyértelmű sokaknak. Vagy ha ebben az esetben mégis, a csóka elbízta magát, és később a rekonstruálható útvonalon bekapcsolta, így beleesett az ellenőrzésbe. Végül is a Népligetben tűnt el (ha eltűnt), elég, ha ott tette be az akkumulátort.
        Nem volt olyan profi, mint amennyire velünk – és főleg vele – szerették volna elhitetni, hamis biztonságérzetbe ringatva a férfit. A nyomravezetői díjat sem hiszem, hogy túlságosan komolyan gondolták, és a kevéssé értékelhető képeket, felvételeket is azért kellett nyilvánosságra hozni szerintem, hogy egyrészt mutassák, az ügy halad, másrészt az elkövető azt gondolja, nem annyira eredményes a felderítő munka.
        Azért jó volt összeesküvés-elméleteket gyártani, és most végre nevethetek magamon.

        • Fórizs Eszter szerint:

          Hol dobott el hátizsákot? Mert erről egy szó sem esett eddig. ” Azt lehet tudni eddig, hogy az eldobott hátizsákján találtak nyomot.”

          • Fergeteg11 szerint:

            A Blikk írta. Nem kell Szentírásként kezelni, de a semminél több információ. Az valószínű, hogy dobott el felszerelést útközben, és az útvonalát is követni tudták egy darabig.

          • egy paraszt szerint:

            Eldobta és kész!
            Minek mindent tudni!
            Ne légy kíváncsi, csak hamarabb megöregszel!

          • Fergeteg11 szerint:

            Ha nem dobja el, gyanús lett volna a kamerákon, hiába öltözik át. Más megoldásra pedig nem gondolt.

          • Fergeteg11 szerint:

            Ezért volt szükség a szondára?
            http://www.blikk.hu/aktualis/belfold/hiaba-faggatjak-hallgat-a-terez-koruti-robbantassal-gyanusitott-ferfi/hk68gc1
            Közúti ellenőrzés? “Lószart, mama!”

          • egy paraszt szerint:

            A BLIKK lehet többet tud, de legalább is többet leír.
            A hátizsáktól másképp is meg lehet szabadulni, vagy eldugni. Bár az is érdekes, hogy milyen DNS lehet egy eldobott, kikukázott szatyron?
            Azt meg nem tudhatjuk, hogy milyen szál vezetett Bp-től több száz kilométerre!

            Mindenesetre a DNS nem biztosan 100%-os, főleg családtagtól se és az se bizonyított, hogy a DNS miként került oda-valahova, milyen menyiségben és milyen más DNS-ekkel együtt? Netalán valaki gyanúráterelésből “szórta”szét?
            Így tényleg a lehetetlent feszegetjük, csak az a kérdés, apróbb bizonyítási hiányosságok miatt még mennyi embert csukhatnak le!

        • egy paraszt szerint:

          Ja.
          Én is úgy szoktam, hogy éjfélkor lámpalázasan felhívom a haveromat, hogy jöjjön el egy sörre. Vagy a nőmet, hogy készüljön a menetre, mert két óra múlva hazaérek.
          Vagy egyszerűen rendelt egy pizzát a futártól, mert megéhezett. Láttuk mennyire haspók!
          Vagy hajnali buszjegyet vásárolt mobil interneten!

          De a legtutibb, ha felhívta a főnökét, hogy minden OK!

          Más egyébért minek vitt volna telefont magával?

          • Fergeteg11 szerint:

            Ezt a kérdést sok embernek feltehetnénk, és nem tudnának rá válaszolni. Ma már a mobiltelefon olyan, mint régen a karóra. Vagy még olyanabb. Arról nem is szólva, hogy egy csomó dolgot lehet vele csinálni, hogy teljen az idő, pl. zenét hallgatni. A füléből lógó kábel arra enged következtetni, hogy ha nem volt csapatban működő profi, akkor talán szerette ezt. Persze tehette mp3 lejátszóról is. De a mai okostelefonok korában, amikor a nyomkövetődbe minden luxust megkapsz, minek az?

          • mantra szerint:

            Azért mert Te pl. egy ilyen akcióhoz esetleg nem vinnél magaddal mobilt, az nem azt jelenti, hogy akkor más sem. Röhelyes, de sokszor azt hisszük, hogy azért mert valamit / valahogy gondolkodunk, akkor azt hisszük, hogy az alap, mások ugyanígy gondolkodnak, nekik ugyanaz logikus, mert nekünk az …. de ez sokszor nem így van 🙂 Szóval nem biztos, hogy jó nyominger lennél 🙂

          • egy paraszt szerint:

            Ja :
            Valószínűleg emberünk nem olvas újságot , nem néz krimit és gondolja, hogyha elkövet egy ilyen “kicsinység csíntevést” nem fog az egész sündőrség a nyoma után loholni?
            Hát a körültekintése, tervszerűsége nem ezt az amatőrséget feltételezi!

            Másrészt zenét MP3-al is hallgathat vagy walkmannel, mert sok normális ember telefonja nem okos. Legyen okos maga az ember!

          • mantra szerint:

            “Hát a körültekintése, tervszerűsége nem ezt az amatőrséget feltételezi!”

            Erre azt tudom mondani, hogy még a legprofibb profik is követhetnek el hibákat.
            A másik pedig, hogy az elkövető egyáltalán vajon profi volt-e vagy sem? Mert bár a médiában kiszivárgott információ morzsák alapján, elsősorban (valamiféle tervszerűség, és rendkívüli higgadtsága miatt) voltak akik már profinak kiáltották ki. Na de ennyi erővel akkor számos fegyveres rabló kellene a profi kategóriába essen, mert az is beszerzi a fegyvert, eltervezi a cselekményt és magabiztosan végre is hajtja…aztán elkapják 2 hét múlva. Szóval talán mégsem volt annyira profi, mint azt megelőlegezted neki, meg azért a rendőrségen sem csak amatőrök dolgoznak 🙂

          • egy paraszt szerint:

            Hát igen csak vaktában találgatok.
            Csak az előzmények alapossága, a robbanás utáni abszolúte természetellenes cselekedet, az adrenalin, vagy hirtelen sokk hiánya”az örömtől”, még a profi belügyeseket, katonákat is meghazudtolhatja.
            De ha elfogadjuk hogy egy első bálozó, akinek mázlija volt, még mindig kérdés az OK és MIÉRT.!
            Asszem ezekre sem kell sokáig várakoznunk, mert ha nem is volt éppen ok , az elkövetőre most már személyre szabottat gyárthatnak.

        • egy paraszt szerint:

          Én úgy tudom, hogy a mobil levett akumlátorral is ad jelet, úgyhogy kicsit másképp kell a mobilt lehallgatás-bemérés biztossá tenni!

  9. Fórizs Eszter szerint:

    http://www.blikk.hu/aktualis/belfold/megszolalt-a-terez-koruti-robbanto-edesapja/0sp19ze

    A PestiSrácok.hu-nak nyilatkozott a letartóztatott férfi édesapja. A volt polgármester szerint elképzelhetetlen, hogy a fia lenne az elkövető.

    Itt minden részletet megtalál a robbantásról, a robbantó elfogásáról.

    Az apa azt mondta a lapnak, hogy vele semmi konkrétumot nem közöltek, csak annyit, hogy házkutatást tartanak nála.

    A férfi arról sem tud, hogy milyen bizonyítékok alapján tartóztatták le a fiát, akinek most keres ügyvédet.

    Házkutatás volt Taksonyban, ahol a legtöbbet tartózkodott a férfi.

  10. zls-179 szerint:

    Hát az én részemről ez az egész olyan,mint Buffalo Bill elnöksége alatt elkövettet Oklamohai robbantás!Volt magyarázkodás ott is, meg cáfolat,meg még ki tudja hogy mi a jó ég.Az akkori sok sok kérdésekre, a választ maga a megrendelő, Bill és a kor belbiztonsági minisztere Janet Reno tudná!A fejedelem, és a kor belbiztonsági minisztre vajon mit tud,amit mi nem egyelőre ?Mert eljön az idő amikor kérlellethenül lelepleződnek mindanyian…

  11. Fórizs Eszter szerint:

    “korábban „rendőrség közelinek” számító férfi robbanthatott a Teréz körúton” MONDJA A PRIVÁT KOPÓ cikke tegnap október 19-én 10 h 57-kor! ÉS UTÁNA MÁR MEGY IS A TEK LE KESZTHELYRE. De ott nem egy szerb állampolgárságú magyart fog el!

    HÍRMIX

    Szerb állampolgárságú, magyarul kitűnően beszélő, korábban „rendőrség közelinek” számító férfi robbanthatott a Teréz körúton

    privatkopo.hu 2016.10.19. 10:57:00

    Közel egy hónapja nem tudni, ki robbantott a Teréz körúton. A merénylő kézre kerítésére a Nemzeti Nyomozó Irodában százfős nyomozócsoport alakult, ám a bűnügyi szakemberek – az eddig nyilvánosságra került információk szerint – sötétben tapogatóznak, érdemleges információt nem sikerült begyűjteniük. A Privatkopo.hu bűnügyi portállal kapcsolatba lépett egy férfi, aki korábban évekig fegyver- és robbanóanyag-csempészettel foglalkozott. Az egykori bűnöző azt állítja: találkozott a robbantóval, a férfit a rendőrség egyik fedett nyomozója mutatta be neki – 14 évvel ezelőtt.”

  12. Fórizs Eszter szerint:

    TOVÁBB: – Ha tudnám, hogy nincs ikertestvére, és nem létezne olyan, hogy két, egymással semmilyen rokoni kapcsolatban nem álló ember a megtévesztésig képes hasonlítani egymásra, azt mondanám, 100 százalékig biztos vagyok abban, hogy korábban találkoztam a későbbi Teréz körúti robbantóval, de mert az említett tényezők nem zárhatók ki teljesen, 95 százalékos biztonsággal állítom: sok évvel ezelőtt volt „szerencsém” a feltételezett elkövetőhöz – magyarázta a névtelenséget kérő férfi, aki az 1990-es évek végén, a 2000-es évek elején fegyver- és robbanóanyag csempészként tevékenykedett, és mint ilyen, szerb és albán bűnözőkkel is kapcsolatba került.

    Elmondása szerint azért, hogy „nyugodtan” tudjon dolgozni, információkkal segítette a rendőrség munkáját. – Tettem bizonyos „szívességeket” bizonyos nyomozóknak, cserébe nem háborgattak, hagyták, hogy pénzt keressek – tette hozzá. – A BRFK két nyomozójával, H.-val és Sz.-szel álltam kapcsolatban, ők az úgynevezett szerb-albán vonalon dolgoztak, rendszeresen találkoztunk, ha lehetőségem volt rá, teljesítettem a kéréseiket.

    A férfi emlékei szerint egy alkalommal H. azt közölte vele, hogy „a rendőrség érdeke azt kívánja, hogy magasabb szintre helyezzék a kapcsolatukat”. Ez a gyakorlatban azt jelentette, hogy a budapesti zsaru bemutatott neki egy fedett nyomozót, akivel a továbbiakban együtt kellett működnie. – A következő találkozónkra magával hozta a fedett nyomozót, aki „Tamás” néven mutatkozott be, arra nem vennék mérget, hogy valóban ez volt a keresztneve – emlékezett vissza a bűnügyi portál forrása. – Bár konkrétan nem hangzott el, a beszélgetésből számomra úgy tűnt, hogy a fedett nyomozó az ORFK kötelékébe tartozhatott. Arra azonban tisztán emlékszem, hogy erre a randevúra közvetlenül a móri ERSTE bankfiókban elkövetett vérengzés időpontjában (2002. május 9.) került sor, vagy néhány nappal előtte, vagy néhány nappal utána.

    A fedett nyomozóval három alkalommal találkozott a férfi. A harmadik megbeszélésre a rendőr nem egyedül érkezett. – A második találkozónk alkalmával jelezte, hogy bemutat nekem egy embert, az volt a kérése, „hozzam össze” az egyik fegyvercsempész kapcsolatommal – elevenítette fel a férfi.

    Így is történt, „Tamás” egy férfi társaságában érkezett az Üllői út- Ceglédi út sarkán lévő Burger King étterembe. – A fickó – akkor! – 23-25 év körüli lehetett (tehát most 37-39 éves – a szerk.), rövid, barna hajú, kb. 170 cm. magas, normál testalkatú. Bemutatkozáskor nem mondott nevet. Ami rögtön feltűnt: a „kölyök” arcberendezése és hozzá a hideg tekintete – mondta. – Rendkívül nyugodtan viselkedett, rezzenéstelen arccal beszélgetett, semmilyen érzelmet nem mutatott. Igazi pókerarc volt. A beszélgetés során fény derült arra, hogy szerb állampolgár, de kitűnően beszélt magyarul és jól ismerte Budapestet. Nagyon enyhe akcentust lehetett észrevenni a beszédében, talán nem is akcentus volt, hanem kicsit „ízesen” ejtette ki a szavakat. Márkás ruházatot viselt, a karján Rolex óra „virított”, látszott, hogy van pénze. Úgy vettem észre, hogy bizalmi kapcsolat volt a fedett nyomozó és a szerb között.

    Kevéssel később a férfi bemutatta a fedett nyomozó által megnevezett fegyvercsempésznek a szerb „kölyökképűt”, és azzal a „lendülettel” a rendőr is és a „pártfogoltja” is eltűnt az életéből.

    – 7-8 évvel később, 2009-2010-ben, véletlenül, egy budapesti bevásárlóközpontban futottam össze a szerb sráccal. Üdvözöltük egymást, váltottunk néhány mondatot, ha emlékeim nem csalnak, panaszkodott, hogy „átb.szták a rendőrök”, de konkrétum nem hangzott el a szájából – jegyezte meg a Privatkopo.hu forrása.

    „Rögtön belém hasított az érzés: valahol találkoztam ezzel az emberrel”

    – A rendőrség által nyilvánosságra hozott első videofelvétel és fotó nagyon rossz minőségű volt, nem lehetett felismerni a robbantót – magyarázta az informátor. – Úgy emlékszem, október 8-án vagy 9-én, hétvégén néztem meg azokat a jobb minőségű felvételeket, amelyeket a Központi Nyomozó Főügyészség tárt a nyilvánosság elé. Azonnal belém hasított az érzés: valahol találkoztam ezzel az emberrel. Néhány nap elteltével, az is „beugrott”, hol, milyen körülmények között.

    A Privatkopo.hu azon kérdésére, miért nem az illetékes nyomozóhatóságot kereste meg az információval, a férfi így felelt.

    – Korábban nagyon sokat segítettem a különböző bűnüldöző szerveknek, de mindig átvágtak, becsaptak, nem voltak korrektek. Bármilyen apró „szívességet” kértem tőlük, rögtön megígérték a csillagokat is az égről – aztán persze soha nem történt semmi. „Megfeledkeztek” az ígéreteikről. Olyanra is volt példa – nem is egyszer -, hogy „kiment” az általam szolgáltatott információ a rendőrségről, és az „ellenoldalon” landolt – a nevemmel „megspékelve”, hogy tőlem származik. A nyomozókat a pillanatnyi érdekek mozgatják, olykor kifejezetten önös érdekek. Akadnak közöttük olyanok, akik a saját „pecsenyéjüket” sütögetik, a saját „bizniszüket” menedzselik. Ezek az emberek – amennyiben előnyük származhat belőle – gondolkodás nélkül elárulnak. Nem bízom bennük. Nem tudom, mi áll a merénylet hátterében, nem tudom, milyen érdekek bukkanhatnak fel a cselekmény környezetében. Hosszú évek óta tisztességesen élek, családom van, nem szeretnék céltáblává válni. Soha nem ültem börtönben, és mivel ismerem a rendőrségi mechanizmust, pontosan tudom, hogy zsaruk elkezdenének a múltamban vájkálni, néhány nap múlva pedig a bulvárlapokban olvashatnék magamról… Amiket korábban elkövettem, büntetőjogi értelemben elévültek. „Levetettem” a múltamat.

  13. Fórizs Eszter szerint:

    Ez a cikk 10 h 57-kor jelent meg a Privát Kopó oldalán tegnap. Nos, kb akkor indulhattak a TEK-es páncélozott járművek le Keszthelyre.

  14. Szaszi szerint:

    Bocs muszály megkérdeznem
    Nincs ezen a képen kakukktojás?
    http://pestisracok.hu/wp-content/uploads/2016/10/unnamed.jpg
    Ez egy vékony fazon.
    A TEK videón egy puhos fickóval hemperegnek
    https://www.youtube.com/watch?v=HzNODlYTfbE
    Az egy kerek fejű alak,FEKETE pulóverben,utána mutatják a kisbuszban lila pólóban.
    Az én szemem rossz vagy mit mi van?

    • Fergeteg11 szerint:

      A bal alsón is látszik a has, bár torz ebből a szögből. Az elfogásnál látható a sötétebb ruha alatt viselt lila aláöltözet. Meg egy kis bemutató, egy simi biztosan járt érte a Vajdától.
      A Blikk szerint két nappal korábban bejárta a terepet ugyanabban a ruhában. A “profi”.

      • Szaszi szerint:

        Fergeteg!
        Nézd ezt a képet,ha tudod,kicsinyítsd le.A kabát alatt van valami( övtáska,másik kabát/pulóver)mondjuk a fentin is látszik…
        http://24.p3k.hu/app/uploads/2016/10/terez_20161011_2-1024×576.jpg
        De erre a képre jobban hasonlít
        http://24.p3k.hu/app/uploads/2016/09/terez-koruti-robbanto-1-320×182.jpg
        Meggyőződésem hogy két külön figura,és az elfogásnál is két másik személy látható.Uff 🙂

        • Szaszi szerint:

          Még röhej.
          A robbantó nem ismerte a várost….
          Állítólag innen költöztek le Zalába.
          Taksonyban lakik a nammama….
          Oda is nyóckerekűvel mentek?Nem írták…
          Apa polgármester volt, Papp László,aki kémia tanár..jájj
          Anya Pesten él a lány testvér is itt jár egyetemre
          Na mindegy…

        • Fergeteg11 szerint:

          A békaemberes képen simán lehet az elfogott személy, kapucnis melegítőben, ha az ide berakott, félhomályos autós kép hiteles (felvételen én csak kikockázva láttam). A másikon, ahol már talán a zsákja sem volt meg (bocsánat, de nem vagyok képben arról, pontosan mikor készült), többek közt a kiálló állkapocsszegletet nézem, már amennyire abból a torz képből erre következtetni lehet. És az megvan, látható volt a bolti bevásárlásnál is. Mivel a kép teljesen elmosódott, a fej alakja is kissé megnyúlt, szóval ha a körúti róka inkább kerekded fejű, ezen a vacakon már akkor sem lesz az.
          Ami az elfogást illeti, a lila szín a nyaka környékén a letepert férfin is látható, és később is, amikor elvezetik. Ettől még lehet igazad. Csak itt is, mint a nyomozásnál, Occam borotvája célszerűbb.
          Van azért az esetnek tanulsága is. Például, hogy a vörös hajú illetők, hacsak nem Írországban vagy Skóciában élnek, legyenek nagyon óvatosak, ha bűnözésre adják a fejüket! A pénztáros is kiszúrhatja őket, és onnantól már sokkal könnyebb kizárni a többi embert az ügyből.

    • mantra szerint:

      “Az én szemem rossz vagy mit mi van?”

      Szerintem nem olyan rossz a szemed, de azért annyira jó sem lehet, hogy a néhány nem túl jó térfigyelő kamera és az elfogás felvételéből atombiztosra meg tudd mondani, hogy az volt-e az elkövető vagy sem 🙂

  15. Misa szerint:

    A hazug bűnöző alkalmatlan rendőrség bedobott egy balekot.
    Szerintem ettől csak még hazugabb, bűnözőbb és alkalmatlanabb lett.

    • mantra szerint:

      “A hazug bűnöző alkalmatlan rendőrség bedobott egy balekot.”

      Milyen nyomós érvekkel tudod alátámasztani, hogy inkább neked van igazad?

  16. .... szerint:

    Mi is lehet ? Tévút, amire rávezették Őket. Móri ügynél is kiderült, az elkövetők ártatlanok. A Szász Úrat megverette gyurmány, a biciklin volt DNS nyom, zalába vezette a nyomozókat, kiderült hamis nyom volt, de eltelt az idő, a tettesek soha nem lettek meg, magukat mégsem kaphatták el 😀
    Érdekes a Lottó nyeremények nagy részét, a nagyokat , – mindig ott vették a szelvényeket. Aki rosszat mond azok belesznek ültetve egy rendőrautóba és öngyilkosok lesznek olyan ritka méreggel amit nem lehet beszerezni.
    Admin figyeld a szirénákat. Dehát érted nem mennek, mert Te közéjük tartozol.

    • Szaszi szerint:

      Én még hozzátenném az Alsóörsi rendőr gyilkosságot.
      http://valasz.hu/itthon/alsoorsi-gyilkossag-itt-a-vege-34912
      Meg a szegedi cukrászt
      Fenyő gyilokot
      valaki mondta a körmendi gyilokot
      Farkas Helga
      ..és a sor végtelen hosszú.

      • egy paraszt szerint:

        A körmendi gyilkosságról rengeteg anyag olvasható a neten.
        Valszeg azt is a szerencsétlenre kenték rá, mert amennyi vérnek ott lennie kellett volna mint egy vágóhídon, ehelyett a kislány vére köddé vált.
        Persze sündőrségünket akkor sem zavarta se ez, se más alapvető tény! Hogy rohadjanak meg!

  17. Fórizs Eszter szerint:

    DNS teszt: http://www.webbeteg.hu/cikkek/terhesseg/2625/az-apasagi-vizsgalat-menete

    Itt van lehetőség a manipulációra A MINTÁK BIZTOSÍTÁSA! : Kriminalisztikai vizsgálatok: Büntető ügyekben a személyi minták biztosítása a DNS-vizsgálatot elrendelő hatóság feladata, azaz a nyomozó hatóságé, az ügyészségé vagy a bíróságé. A bűnjelekből történő mintavételt, amit a bűnjelszemlén tartanak, biológiai nyomkutatás keretében végzik. Bűnjelszemlét csak szakértő vagy erre kiképzett szakértő-jelölt vezethet. A bűnjelszemléről jegyzőkönyvet kell készíteni.

    Részletek: http://www.webbeteg.hu/cikkek/terhesseg/2625/az-apasagi-vizsgalat-menete

  18. Fórizs Eszter szerint:

    Itt a másik csalási lehetőség a DNS-nél.: http://index.hu/tudomany/biotech/2009/08/19/hamisithato_a_dns-minta/

    Ezért hát jó volna, ha látnánk az elfogott személy arcát, meg a kamerák által felvett ÉLES képeket, és azokat össze tudnánk hasonlítani. A városban kb. 100-150 kamera vehette fel, azok közül mutassanak normális, identifikálható képet. Semmilyen DNS vizsgálat nem biztos, a hátizsákja felrobbant, hő érte a DNS-t, onnan nem tudtak mintát venni. Erről a sajtótájékoztatón egyébként nem is beszéltek!

    • Fergeteg11 szerint:

      Az elkövető a ruháit és a váltócipőjét tarthatta valamiben, a hátizsákban vagy egy szatyorban, ily módon hőhatás a DNS-t nem károsíthatta, mert az egy másik tárolóeszközt ért. Szatyrot vagy hátizsákot? Ez nem egyértelmű a hírekből, túl sok jelentősége azonban nincs. Talán a palackját találták érdekesnek, amiből iszogatott, talán mást, talán külön-külön dobta el őket, talán egyben. Ki tudja? A hamisítás létezik, valóban, de akkor nagyon hinnünk kell egy bonyolult külföldi akcióban. Én a magamét (kettőt is összehoztam) elvetettem, persze egyértelműen kizárni az ilyeneket nem lehet nekünk, akik alig rendelkezünk némi információval.
      Egyébként pedig, ha már a DNS-minta hamisítása került szóba, nem árt tudni azt sem, hogy robbanás után sem feltétlenül vész el az azonosítás lehetősége:
      http://www.fsigeneticssup.com/article/S1875-1768%2811%2900236-8/abstract
      Ez két igen alacsony valószínűségű helyzet hazánkban. Célszerű Occam borotváját használni, és “leborotválni” mindegyiket.
      Az elkövetőt amúgy védik a személyiségi jogai, éles képek és felvételek nem lesznek róla akkor sem, ha rendelkezésre állnak, innentől legfeljebb a szemfülesek és a fősodratún kívüliek szivárogtatnak, ha találnak valamit. A sajtótájékoztatón szinte semmilyen részletről nem beszéltek. Világos, a jövőbeli bűnözőknek nem akarnak összefoglalót adni a módszereikből, melyek egyébként nagyjából azért sejthetők. Más forrás viszont elejthetett egy-két megjegyzést az újságíróknak. A DNS-minta levétele közúti ellenőrzés formájában mondjuk egy színtiszta csőbe húzás volt, hiszen vélhetően nem követett el sem szabálysértést, sem bűncselekményt az anyja, a hozzájárulását pedig aligha adta (volna, ha tudja, hogy nyálmintáját a fia ellen használják fel egy nyomozás során).

    • vitorla123 szerint:

      Szerintem találtak egy vörös hajszálat,az eldobott ruházaton.Kabát ,táska,sapka.Nyilván keresték is mert a helyszíni szemle több órán át tartott.Én úgy gondolom,hogy az elkövetőt találták meg.A DNS az biztos,ha tényleg találtak..Úgy 5% az esélye annak,hogy a Bűnügyi Technika téved. Majdnem semmi.

      • egy paraszt szerint:

        És ha kopasz volt az elkövető?
        Akkor kié a hajszál?

        A bőrkorpát meg elég nehéz begyűjteni, hacsak nem volt rühös az illető!
        Szóval egy ekkora városban, ahol még a levegő is több millió ember DNS-ével van tele, a helyszín meg teljesen nyílt közterület a Jóisten ujjlenyomata is megtalálható.
        Ez alapon a fél város lehetne a robbantó!

        Gondolom nem csak nekem jutott eszembe -ha szervezett bűnügyről van szó- hogy jó pár emberkére ráadják azt a horgászkalapot és hátizsákot városszerte; aztán lehet válogatni közülük!

        • vitorla123 szerint:

          Ilyenkor “felporszívózzák” a helyszínt.. Ritkán tévednek a technikusok,az biztos.Csak gratulálni lehet nekik!A fiatal tisztek pedig profik a számítástechnikában.A mocsok meg nem!

          • egy paraszt szerint:

            Hát az utca porában az biztos, hogy sok minden megtalálható! Főleg egy erős légnyomás és hőhatás után!

            A profi elkövető meg a ruházat váltását is vélhetően profi módon tervezhette meg.
            A nyomok eltüntetése és semlegesítésére bármelyik esti krimiben lehet instrukciókat kapni!

            Én személyes tapasztalatok alapján a sündőr profizmusról egyáltalán nem vagyok sajnos meggyőződve, főleg a fiatalok tapasztalatlansága okán sem, még az alapvető eljárási rendet sem ismerik sokan, de már századosok!

            A számítástechnikában meg az átlag olyan profi, hogy a jelentését sem tudja rendesen megírni, tanúként kell segíteni őket a megfogalmazásban, mert a magyar nyelv szépségeivel sem mindegyikük tud megbirkózni!

  19. .... szerint:

    Ma reggel szakértő mondja:
    A robbantás aktiválóját, a heylszínen összeszedett kis darabokból egy hét alatt összerakták, megvolt a tipus a gyártó, stb. Ez volt az egyik amit interneten is lehetett rendelni, és csak egyetlen egyet rendeltek belőle. Megvolt a net postafiók, és már csak meg kellett várni, hogy belépjen a gazdája, így megvolt az IP cím, és arról a fizikai cím is. A DNS már csak igazolásul kellett, azt egy hajszálból nyerték. A pasi hallgat.

    • vitorla123 szerint:

      Nem lep meg!Más ügyben az elkövető fotókat tett fel magáról.Ezek szeretik mutogatni magukat.Ez egy új elkövetési magatartás.A Pécsi ügyben a Népszava rovatában még leveleztem is a tettessel.Meg is fogták!

    • egy paraszt szerint:

      Visszavonom, hogy az illető képzett, mert saját gépről, interneten épeszű embernek nem illik rendelni.
      Bár a detonátor nem is az a darab, ami a neten rendelhető!

      • vitorla123 szerint:

        A robbantásban profi!Ha magánúton tanulta,ha képzést kapott.Az internet használatban nem az.Ez lett a veszte.Ez a hiba amibe bele bukott.Az,hogy nem beszél és védekezik még inkább arra mutat,hogy róla van szó.Másként védekezne és alibit igazolna.

        • egy paraszt szerint:

          Nem a robbantásban, (mert az sérülést okozott), hanem az egész ügy megtervezésében és véghezvitelében profi. Robbantani minden agyalágyult tud.
          Azért nem venném tutira, mert az emberi psziho eléggé összetett!
          Lehet hogy az elfogás körülményei stresszelték, lehet labilis elmeállapotú, egy gyenge jellemű-erőtlen, lehet egy feltűnési probléma, akire ez idáig Bodri kutya se nézett rá, lehet egy másik esemény, amit most előrébb valónak tart (pl. sok esetben egy hölgy ismerőssel kapcsolatos , stb) egy másik “rossz” cselekmény amit palástolni akar, mert úgy van vele ezt nem ő követte el, ezért úgyis ki fog derülni az ártatlansága.
          Bár ebben meglehet tévedni fog, mert már sokszor bakizott a sündőrség és nagyon sok bíró-ügyész hozott logikátlan, rossz ítéletet, volt-van amikor felsőbb parancsra is! Sajnos ez az eset most is fennállhat, mert hát a jó hírnév, az mégiscsak jó hírnév. Érdekes a 90-es évek olajbotrányiban csak a tisztességes nyomozók hullottak el!
          Még szerencse, hogy nálunk nincs halálos ítélet, mert többször az usa-ban is a kivégzés után évekkel derült fény a tényleges gyilkosra! Szent Péternél meg hiába, nincs jogorvoslat!

          Mindenesetre egy logikus és alapos indíték kellene, hogy meggyőzve legyek.

          • Fergeteg11 szerint:

            Annyi esetleg feltételezhető, hogy az illető személyiségében az empátia nem kap hangsúlyos szerepet. Kérdés, van-e bűntudata? Az már biztos, hogy félelem nemigen volt benne. Mindezek olyan emberek sajátosságai, akik közül pl. szélhámosok, politikusok, vagy akár érzelem nélküli gyilkosok is kikerülhetnek. Az előélete most nagyító alá kerül, kiderül majd sokminden, a témát napirenden fogják tartani. Már csak a politikai haszna miatt is.

      • Fergeteg11 szerint:

        Azt nem mondhatnám, hogy túl sokat ismerek a körúti rókával kapcsolatos hírekből, információkból, de azt olvastam a Blikkben, hogy az anyját ellenőrizték, és csellel (szondáztatás) DNS-mintát szereztek tőle. Miért volt erre szükség? Igyekszem elfogadható választ találni rá. Az anyja állítólag budapesti. Ha az elkövető az anyja címére rendelte az alkatrészt, a dolog elég egyértelmű. Ha okosabb volt, de az anyja előfizetését használva jelentkezett be, és onnan rendelve egy másik átvevőhelyre kérte a szállítást, akkor nyilván ki kellett zárni, hogy esetleg valamely vétlen, anonim szolgáltatást használó ember IP címéről érkezzen a kérés. Ha ugyanazzal a felhasználóval már kétszer ugyanarról az IP címről jelentkezett be (vagy mindegyik eltérő IP cím egy körhöz kapcsolható), és az az IP cím magánszemélyhez vagy elérhető (adatokat kiszolgáltató) szervezethez köthető, akkor szinte biztosan nem volt olyan óvatos – vagy technikai nehézségek miatt rendelt nem biztonságos címről, de ekkor sem nevezhető “profinak”, mert profi nem hagy használható nyomokat -, és logikusnak tűnik, hogy az IP cím(ek) visszakeresése és beazonosítása után – ami alighanem legalább egy ízben az anyjáé lehetett, vagy pedig a szállítási cím volt az övé – a helyszínen talált nyomokat (pl. egy vörös hajszálat, ami mindig feltűnő, főleg, ha mondjuk egy pénztáros is elmondja, hogy az illető feltehetőleg vörös hajú, mert ő alulról láthatta a fejét és a feltűnően fehér arcát) a biztos egyezés kedvéért összevetették a legközelebbi nőági rokonéval. Azzal, akihez a rendelés is köthető volt, hiszen nyilván nem ő volt a robbantó, de esetleg a fián kívül más, valaki rá nagyon hasonlító illető is használhatta a gépét vagy a címét. A több, ugyanarra a személyre (a fiára) mutató eredmény (internet, kamerák, DNS, vallomás stb.) már gyakorlatilag “bombabiztos”, indulhatott a vélhetően nem olcsó, Rogán helikopterezését is túlszárnyaló, aránytalan, és bakitól sem mentes harci felvonulás a Vajda kedvéért. Ezen kívül nyilván több szálon folyt a nyomozás, mást is találhattak (pl. mobiltelefon-használat nyomait) és vizsgálhattak, de ezek közül nem fognak mindent elárulni.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.