“Azidőkben”

Regina néni a donyecki paradicsomban

Scherer Ferencnét húszéves korában, 1945. január elején vitték el kényszermunkára a Szovjetunióba 305 hajósi sváb társával együtt. Ahogy ő mondja: bevagonírozták.

neni

A ma már ágyhoz kötött nő ironikusan csak paradicsomként emlegeti a Donyeck környéki bányát, ahol többnyire az volt a dolguk, hogy a férfiak által kicsákányozott szenet térden állva kihordják a tárnákból. Előfordult, hogy hanyatt feküdtek a szűk járatban, úgy adták tovább egymásnak a nehéz kosarakat. Az asszony szerint a szenet elszállító teherautók sofőrjei velük, a magyarkákkal szerettek a legjobban dolgozni, mert ők gyorsak voltak, és a körülményekhez képest a kedvük is jó volt. Parancsba adták, hogy nem lehetnek szomorúak. Jaska, a rájuk felügyelő orosz nem engedte, hogy sírjanak. Magyar, német, orosz dalokat kellett énekelniük, hogy jobb kedvre derítsék a többieket.
A munka alól az ünnepek sem jelentettek felmentést, bár olyankor magasabb fizetést kaptak.
– Bizony, még pénz is járt a munkáért, de arra már nem emlékszem, hogy mennyi – jegyzi meg Scherer Ferencné. Ezt aztán elkölthették, főleg élelmet, meggyet, kukoricapogácsát vettek belőle a közeli piacon. A férfiak közül néhányan inkább mahorkára, azaz dohányra költötték kevéske fizetésüket.
– Ez volt a legtöbb, amit vásárolhattak belőle, az összeg ugyanis annyira alacsony volt, hogy csak több hónapos munkával kerestek meg egy pakli dohányra valót. A pénznek gyakorlatilag nem volt értéke, mert alig volt áru a boltokban, csak a kolhozpiacon, illetve a feketepiacon lehetett némi élelemhez jutni – mondja Stark Tamás, a Magyar Tudományos Akadémia Bölcsészettudományi Kutatóközpontja Történettudományi Intézetének főmunkatársa.
A történész, aki könyvet ír a Szovjetunióba hurcolt magyarok sorsáról, elmondja…
Az mno.hu-n olvasható “Regina néni a donyecki paradicsomban”-című cikkben
http://mno.hu/hetvegimagazin/regina-neni-a-donyecki-paradicsomban-1373484
Bal-Rad komm: Mostanság-ugye-napirenden van folyamatosan a mindenféle megemlékezés. A kommunizmus áldozatairól, a Szovjetunióba hurcoltakról. Minden alkalommal megszólaltatnak túlélőket, akik visszaemlékezéseit MEGMAGYARÁZZÁK A TUDÓS KRÓNIKÁSOK, hogy tulajdonképpen hogy is kell azokat értelmezni!-amiket elmesélnek a visszatértek!
-Sajnos az események megtörténtek. AZ ELŐZMÉNYEIKKEL EGYÜTT, amikről nem igazán az egyszerű magyar nép tehet!
Ezeken a visszaemlékezéseken az előzményeket nem szokás felhozni. Nem illik bele az alkalomba! Más alkalmak meg nincsenek! Kényes a téma!
Kényes a magyar szerepvállalás NEMZETI TRAGÉDIÁNKBAN! Hazudni, ELHALLGATNI KÉNYELMESEBB!
Nos hát! “Azidőben” nem csak a szovjet bányákban dolgoztak magyarországi kényszermunkások. Magyar emberek-NŐK IS-dolgoztak magyarországi bányákban. Csillésekként, segítőkként. És bizony nem valami vastag borítékot kaptak kézhez a robotért! Az újjáépülőfélben lévő romos ország ennyit tudott adni!
Az elhurcoltak nyilván még ennél is kevesebbet kaptak.
Igen! Sajnos sokan az életükkel fizettek a háború után a mai hithű utódok AKKORI NEMMZETTHESS ELYTHJÉNEK gazemberségeiért. Ők valóban a kommunizmus áldozatai?
A mai hithű utódok szerintigen! Lelkük rajta!

 

Függetlenségünk záloga a közösségi finanszírozás.
Ha tetszett ez a cikk, oszd meg és/vagy kommentáld a cikket a facebookon, twitteren, hozzászólásokban nagyobb médiafelületeken.
Facebookon: Balrad.com, a Twitteren: @Balradcom
Támogasd a Bal-Rad munkáját pénzadományoddal postai küldemény formájában,
Molnár Erzsébet 2747 Törtel, Petőfi-ut. 12.

vagy paypal utalással:
Kategória: HÍREK | A közvetlen link.

“Azidőkben” bejegyzéshez 111 hozzászólás

  1. "Szélsőjobb" :D szerint:

    Nehogy már dicsőítsed itt a málenkij robotot Admin!
    Mit tehettek a “Regina nénik” arról, hogy így alakult a világ sorsa?
    Ne keverd már össze szart a májjal!

    Admin:

    Azt hiszem nem ártana mégegyszer elolvasni a kommentet!

    • SaLa szerint:

      Valakik csak gyilkoltak és erőszakoltak nem? Miért védi a gyilkosokat? A tolvajokat? Talán ezt szereti? Nem a magyar nép tehet róla, de a magyar ember volt a gyilkos, a romboló, a fasiszta. Bűnhődni kellett!!

      • Balázs szerint:

        Az oroszok mit csináltak…?!
        A magyar ember volt a romboló fasiszta??
        Az ilyen idióta barmok miatt, mint te bukott el az előző rendszer….
        Mikor ilyen hozzászólást olvasok, úgy gondolom: talán nem is kár érte.
        Vedd csak elő a padláson dugdosott párt-tagkönyvedet és verd ki rá a faszod.
        Nyomorék.

        • SaLa szerint:

          Nem értem a hozzászólást! Nem lett igazán végig gondolva. Ki ment először gyilkolni, nőket erőszakolni? Ha jól tudom a Magyarok! Nem? Akkor miről van szó? Ezt már nem szeretik a bűnösök. Csak ők erőszakolhatják meg idegen ország nőit. A bosszút már nem viselik szívesen. Persze, aki azt hiszi, hogy alacsonyabb rendűeket meg lehet becsteleníteni, lehet lopni, élősködni, annak ez természetes. De milyen az ilyen? Ember?

          • Balázs szerint:

            1849-ben mi hívtuk ide az oroszokat?
            Túristáskodni jöttek?
            1944-ben mit műveltek itt..?
            A magyar katona úriember volt hozzájuk képest, te még mindíg a szovjet propaganda bűvöletében élsz.
            Semmivel sem volt az akkori retorika objektívebb, mint amit most amerika próbál lenyomni a torkunkon.

          • joz szerint:

            SaLa! Ahol háború van sajnos mindenhol vannak erőszakosságok, gyilkosságok. A magyarok Szovjetúniós bevonulására NEM EZ VOLT A JELLEMZŐ! Sok helyen – főleg az ukrán területeken – felszabadítóként köszöntötték őket. De mint tudjuk a történelmet a győztesek írják. A partizánok főleg kommunisták és zsidók jobban terrorizálták a “megszált” terület lakosságát mint a “megszállók”. Persze mindenre van példa és ellenpélda is. A háború már csak ilyen. 🙁 Persze ez semmit nem von le az áldozatok és családtagjai fájdalmából.

          • Hun szerint:

            A hozzaszolasodbol itelve te egyertelmuen egy Magyar gyulolo tetuhintas lehetsz. Azok szoktak igy velekedni a Magyar neprol!

      • "Szélsőjobb" :D szerint:

        SaLa
        Anyád is megbűnhődött már azért, hogy a világra nyomott egy ilyen rakás szart mint te vagy?

    • furnan szerint:

      Admin kommentjéhez: + 1

      Admin az akkori politikai vezető elitről vélekedett, szerintem teljesen megalapozottan. (és nem a magyarokról)
      Némi mentség a Horthy vezetés ténykedésére, hogy a “nagy baráti német” kilátásba helyezte az ország egyesítését, és az álmodott teljes revizíó megvalósulása érdekében, önként belépett a háborúba.

      Azt se feledhetjük, hogy tény, a szovjet vezetés különféle baráti gesztusokkal szerette volna Magyarországot távoltartani a háborúba sodródástól – nem jött össze a magyar vezetés elfogultsága miatt….
      Innentől kezdve nincs ok vitázni, életszerű az, a “győztes” mindent visz…..

      És sajnos a keserűlevest a kisemberek, közötte Regina néni, és mások, pl. nagybáttyáim itták meg….. apósom, aki lefagyott lábbal hazakerült a Dontól….. no, meg a magyar társadalom, és az ország, melynek építése kezdödhetett az alapoknál…..

      • Sub Zero szerint:

        Admin kommentje nem rossz. A hibákat elismeri, az okokat megjelöli. Annak ellenére, hogy Horthy Miklóst az egyik legnagyobb vezetőnek tartom sajnos hibázott, amikor szerepet vállalt a Szovjetunió elleni háborúban. A kérdés csak az, hogy volt-e más választása? Még utólag is nehéz kérdés.

        • vitorla123 szerint:

          Nem az!Nem volt választása!Trianon miatt!Minden rendezési kísérlet ide vezet.Ha fasiszta ha kommunista. 1919.Egyedűli megoldás az Észak-Koreai megoldás.Atomfegyver kell.Ja hogy nem akarod.Akkor meg ne siránkozzatok!

  2. SaLa szerint:

    Nem ártana hozzátenni azt a bűncselekményeket, amit a fasiszta gyilkos magyarok tettek a Szovjetunióban. Segédkeztek az európai Szovjet területek földig rombolásában, Ki tudja hány nőt erőszakoltak meg. Hány embert gyilkoltak meg a felsőbbrendű magyar állatok. Lehet, hogy meg kellett volna kérni a fasiszta magyarokat, hogy önként tegyenek jóvátételt? A Magyarok megérdemelték a bűnhődést! Sajnos manapság is ebbe az irányba haladnak a dolgok. Lehet majd nyivákolni, ha megint Oroszországba megy hazát védeni a magyar és pofán csapják a fasisztákat. A háború már elkezdődött. A Krímet már visszafoglalták az oroszok. Ha bedühítik a medvét, meg sem állnak az óceánig és keresztül mennek a magyarokon is.

    • "Szélsőjobb" :D szerint:

      Miért vagy itt ebben a fasiszta országban, miért nem húzol el Észak-Koreába?

      • SaLa szerint:

        Ez az ország képes emberibb módon is élni. Bizonyíték erre az elmúlt rendszer. A diktatúra tiltja erről beszélni. Csak hazudni szabad erről is. Észak-Koreáról is csak hazugságot írnak. De eljön majd az az idő, hogy annyi bűncselekményt követnek el a jobboldaliak, hogy a népharag elűzi őket. Ez az ország le tudta rázni magáról a fasizmust. A Magyar emberek túlnyomó többsége, ha jó szót kap nem lesz fasiszta. Ebben az országban sok lenyomorított ember él, de a kommunisták emberré tehetik őket, és csak a kommunisták. Tehát a jobboldali gondolatokat kell legyőzni az emberi humánum segítségével. Bár előtte egy kis proletárdiktatúra is kell.

        • "Szélsőjobb" :D szerint:

          T csak ne akarj fasiszta magyarokkal jobban élni.
          Jobban tennéd, ha elhúznál mondjuk Észak-Koreába.
          Neked ott a helyed.

      • vitorla123 szerint:

        Azért mert magyar.És szeretné,ha az is maradhatna.Nincs kedve Angliát,vagy a fasiszta németeket szolgálni!

    • Hun szerint:

      Szerintem huzz vissza izraelbe a gyilkos fajtarsaid koze!

  3. "Szélsőjobb" :D szerint:

    Egy dolog biztos.
    Nem kell a kommunizmus ellen harcolni, mert megteszik azt maguk a kommunisták. Mindent elkövetnek, hogy az embereknek görcsbe ránduljon a gyomra, ha meghallja a kommunista szót.

    • SaLa szerint:

      A tudatlanság nem jó. A kommunisták a dolgozók igazi képviselői, mert ők is dolgozók. Csak meg kell nekik mondani a dolgozóknak és becsülettel így élni. Munkával élősködés nélkül. Nincs még egy irányvonal amelyik ezt megtehetné. Nincs alternatíva. Ha nem a dolgozók érdekei az első, akkor a kapitalistáké. Ők pedig kizsákmányolók és élősködök. Át kellene gondolni hogyan működik a kapitalizmus. A dolgozó nép a munkaerő árú. Így alacsonyabb rendű emberek a dolgozók. Ez a jobboldaliság lényege. Másokon élősködni. Gyűlölni más népeket. A kommunisták ezt nem szeretik, mert őket is kizsákmányolják, mert ők a dolgozó néppel együtt élnek, dolgoznak. Csak az agymosás és a butaság, ami ezt felül írja. Minden hatalom az agymosók kezében van. Ez a baj.

      • "Szélsőjobb" :D szerint:

        Baj van a logikáddal.
        Több mint 40 évig a kommunisták kezében volt a hatalom.
        Ha akkor minden olyan “happy” volt, miért utasították el mégis az emberek?

        • vitorla123 szerint:

          Nem utasították el!Átbasztátok őket.Már mondják az EMBEREK!

          • "Szélsőjobb" :D szerint:

            Igen. Megsúgták neked a hangok. 🙂

          • vitorla123 szerint:

            Baj van! Nem nekem!Lázár János csúcsminiszternek.Ő mondta,nyilván tévedésből,hogy”Türhetetlen,hogy Kádár legyen a lagnépszerűbb magyar politikus!” Erre varrjál gombot.Ja és ha lehet az anyámat hagyd békén!

          • "Szélsőjobb" :D szerint:

            Vitorla, én a te anyádat soha nem vettem a számra. Olvass utána, az a SaLa nevezetű elv vagy fajtársadnak szólt

        • SaLa szerint:

          Milyen jó a kérdés. Egyébként az elutasítás nem volt olyan nagy, hogy ha nincsenek árulók az MSZMP-ben, ne lehetett volna megakadályozni. Az MSZMP 95%-ban áruló volt. A mostani barátaink akik akkor az ellenségeink volta szerették volna gyarmatosítani Magyarországot ez sikerült is nekik. Gazdasági erejük sokkal nagyobb volt, mint ma is. És mit választott a nép? Gyarmati sorsot. Kapitalista szolgaságot, kizsákmányolást, szegénységet, hazug világnézetet. Megérte? Ha ezt tudnák az emberek mit választanának? Szabadságot vagy rabságot?

        • Havasi Gáspár szerint:

          Mert hamis képről meséltek, és ábrándoztak. De Kánaán a zsidóké, nem hittek az igazságban, mint ahogy a hívőnek is kényelmeseb egy nem létező természetfölöttire hárítani mindent. Nem kell gondolkodni, nincs lelkiismeretfurdalás.
          Akik a mesékben hisznek, még ennyit sem érdemelnek meg.
          És nem volt kommunisták kezében a hatalom, ez csak később derült ki, sajnos. A párt és az állami vezetés a cionisták kezében volt zömében. Ez volt Kádár legnagyobb hibája, hogy nem tette velük azt, amit Rákosi és Sztálin is megtett. A harcban a humánum és türelem a legnagyobb ellenség. A proletár tömeg pedig azt kapja most, amit kapott 45 előtt, mert nem tudta értékelni, hogy emberszámba vették. A rendszert a munkásságnak kellett volna megvédeni, de alkalmatlan volt rá. A marxizmus nagy tévedése volt az osztályöntudat feltételezése, a tömegnek nincs öntudata, csak érzelmei. Így bármerre el lehet terelni. Ha a lét fejlődése meghaladja a tudatot, vesztés lesz az eredmény.
          De ezek a tények a szocializmus érdemén semmit nem csorbítanak. Tudomásul kell venni, hogy a tömeget manipulálni lehet, de észérvekkel meggyőzni nem. Ez az elnyomó hatalom legnagyobb fegyvere, nem a puskák.

      • vitorla123 szerint:

        A kapitalista szó ma érthetetlen.Zsidót értenek alatta..Márpedig a jó szó a harácsoló.Mert minden zsidó harácsoló,de nem minden harácsoló zsidó.Vagyis a harácsolás nem vallásfüggő!Azonnal van közös szó és fogalom az elkövetési magatartásra.Ráadásul a lényeget ragadja meg.Csak egy példa Rákosi zsidó volt és vagyontalanul halt meg.Sok magyar harácsolót küldött a gulágra ha zsidó volt,ha magyar.Marha jó a hivatalos tolvaj harácsolók tolvajozzák a magyar kommunistát.Pedig ott a tükör.Lehet gyakorolni a szembe köpést!

      • Balázs szerint:

        “. A dolgozó nép a munkaerő árú. Így alacsonyabb rendű emberek a dolgozók. Ez a jobboldaliság lényege. Másokon élősködni. Gyűlölni más népeket. A kommunisták ezt nem szeretik, mert őket is kizsákmányolják, mert ők a dolgozó néppel együtt élnek, dolgoznak. ”
        Ooh…! A népek barátsága!!!
        A jugók miért lövöldöztek át a határon az 50-es években? Román kommunista testvéreid miért romboltak magyar falvakat Erdélyben???
        Megmondom én: elvtársi szeretetből!
        A büdös életbe nem juttok vissza a parlamentbe amíg ennyi rózsaszín bolsevik ködben leledző, a magyarokat fasisztázó, svájci sapkás ex-munkásőr hitelteleníti a Munkás párt ügyét.
        Mert a Magyarokat pocskondiázó propagandával ez nem fog menni….

        • vitorla123 szerint:

          Ezzel szemben az ven,hogy csak a magyar kommunista nemzeti,csak igy lehet internacionalista és ez a magyarázata ,hogy kommunista országok között is létezik háború.Ha nem jutunk vissza a parlamentbe Magyarország megszűnik létezni,mert a fiatalok már angolul beszélnek és egy repülőjegy áráért élnek tíszszer jobban és az egy darab életüket angolul fogják leélni.Ti pedig szolgálhatjátok az internacionalista burzsuáziát (a harácsolókat .”Ezer évig híztak rajtunk az urak,Most rajtuk a mi kutyáin hízzanak!Vasillára velük utána szemétre!Ott egyék a kutyák őket ebédre!”Ámen!

          • Balázs szerint:

            Kívánom, hogy visszajussatok a parlamentbe…de a hülyéket hagyjátok otthon.
            Éltem én is külföldön, nem egy nem két évig….mégis itt vagyok.

          • SaLa szerint:

            Nagyon egyetértek.

          • Laci szerint:

            10X jobban? Biztos vagy te ebben? Mert kb. kint melós leszel a gyárban, kb. 3-4x fizetésért, de kint az albérlet az elég húzós. (kaja, rezsi annyi mint itthon.) Tehát ha kint vagy egyedül, akkor nagyon nem tudsz félre rakni, csak ha nyomorogsz. Ketten két fizetésből már lehet jobban élni, kb. 1 fizetés (1000 GBP) megmarad(hat).

        • SaLa szerint:

          Nagyon az az érzésem, hogy nem szereti a néphatalmat, sőt gyűlöli a dolgozó embereket. Szerintem ezeket az dolgokat a jobboldali beférkőzött emberek követték el. Miért haragudna az egyik dolgozó a másikra, mert más az anyanyelve. Nyilvánvalóan ezt a jobboldal nem érti. Bár ha kizsákmányolni akar akkor már nem számít. Egyébként a munkásőrök a dolgozók hatalmát védték, de jobboldali hatás alá került és ezt elárulták. A dolgozó ember is ember, ezt kellene megérteni. Nem szabad szolgává tenni, mert ez embertelen. A jobboldalnak természetes a szolgaság a megalázó alacsonyabb rendűség, az élősködés. Ez bizony embertelen.

          • Balázs szerint:

            Lebuktam!
            Ja…én gyülölöm a dolgozó embereket.
            Csak azért van ám, mert én abból élek, hogy fotószintetizálok. Dolgoznom nem kell!!!
            (pfff)

        • "Szélsőjobb" :D szerint:

          Na itt az igazság, amit a Balázs leírt!

      • Sub Zero szerint:

        Az épülő kommunizmusban sem a dolgozók kezében van a hatalom. A hatalom a Központi Bizottságok irányítása alatt álló ÁVÓ, NKVD és a hasonló kommunista ideológia mögé bujtatott terrorszervezetek kezében vannak. Ők aztán minden, csak nem a dolgozó nép!

    • vitorla123 szerint:

      Igazad van!Ezt tapasztalom!Az unokáimnak meg nem rándul görcsbe a gyomara amikor téged olvas!Felülnek a repülöre és tízszer annyit keresnek mint nálad.Kiürül az ország,Csak muszlimokat tudsz foglalkoztatni kőmüvesként. Majd csak elvágják a torkod!Mert ők hisznek istenben.A lényeghez az tartozik hozzá,hogy akkor Sztálin alatt az orosz ember sem élt jobban mint “akit elhurcoltak” a német-magyarok mindent felgyújtottak,mindent leromboltak pont úgy mint a rendszerváltók Magyarországot huszonöt évvel ezelőtt. .Mi felépítettük, csináltunk épp úgy mint Sztálin egy modern országot.Már csak a főútvonalak és a kövesutak mentén tudjuk a földet megművelni.Bár az sem éri meg.Olcsóbb Berlinből repülővel hozni a kenyeret mint itt megsütni.Már ha van aki megsüsse.Olcsóbb megvenni a mirelitet,mint megkopasztani a kacsát a saját udvarodról.Már ha van aki tud kopasztani.Te aki nem ért hozzá nem is értheted ,hogy a te itened miért büntet téged a kommunizmus tagadásával. Most és minden nap!Ámen!

      • "Szélsőjobb" :D szerint:

        Vitorla te már beérted a Rettenetes Iván-Gábriel Arkangyal meg a [email protected] tudja milyen nick neveken írogató elmebeteget.

  4. János szerint:

    Ha eltekintünk a múlttól, pedig nem kéne, akkor azt magyarázza meg nekünk valami “demokrata”, hogy most miért készülünk mi is, megint egy Oroszország elleni háborúra! Most miért repked az a néhány hikomatos magyar repülő Szent Pétervár látótávolságában! Elárulom, hogy ennek a hadjáratnak a végkifejlete is olyan lesz mint az előző volt! Jobbik esetben a szegény Bambanéni megint megy kényszermunkára! De csak a legkevésbé valószínűleg bekövetkező jobbik esetben! Ha olyan rosszul bántak vele, akkor hogy-hogy még életben van? Ez csak úgy lehet, hogy nem bántak vele rosszul. Akivel rosszul bántak, az éhen halt, vagy bele betegedett, de semmiképpen nem élte túl hetven évvel. Rendes ember nem is él 90 évig, elkoptatja a munka, amiben hősnőnknek 100% hogy nem volt része, az erre a bizonyíték, hogy még él! Most pedig Bambanéni azt mond, amiért fizetnek neki, vagy csak egy receptet mesélt el és a hazugsajtó kicsit átformálta a divatnak megfelelően! Ez a “demokratikus” csűrhe ismét egy Oroszország elleni háborúba vezeti Magyarországot! Fejjel a falnak, aztán siránkoznak, hogy kemény volt a fal! Nem kéne ismételni!
    Nem kellet volna hadat üzenni Oroszországnak és nem lett volna kényszermunka! Nem kell újra hadat üzenni Oroszországnak és akkor nem lesz újra kényszermunka!
    De ezt egy “DEMOKRATA” úgysem fogja fel ésszel, mert ez matematika!

    • "Szélsőjobb" :D szerint:

      A miértjeidre a válasz ott van 1913-14 évi s az 1919-20 évi történelmi eseményekben. Persze azokat értelmezni bizonyos ismeretek is kellenének.
      A Marxista-Leninista kádercsúzdákban pedig csupán ideológiát tanítottak, nem pedig tudást!

      • Ez van. szerint:

        T. ” szélsőjobb d”

        Ha ismerné az I világháború előzményeit, jellegét, okát és követ-
        kezményeit , ilyen ostoba módon nem hivatkozna rá.

        Ön egy nagyon beteg ember, akkor is ha nem akarja tudomásul
        venni.

        • "Szélsőjobb" :D szerint:

          Ez van ez van elvtárs!
          Hagyjuk már komcsi zsidó hamisított történelmeteket ok?

      • vitorla123 szerint:

        Kísérleti fizikus vagyok! Feltaláló.Neked hány szabadalmad van?

        • "Szélsőjobb" :D szerint:

          Voltál te már minden Vitorla. Katonatiszt, tanár, stb. 3 élet kevés lenne ahhoz, amit te itt összehazudoztál már magadról 🙂

          • vitorla123 szerint:

            Sőt ma is az vagyok! Az egyik ilyen a TV.-távkapcsoló,(Harckocsi oldal akna)a másik a kocsidon a LED (AK- irányzék megvilágítás és a “BOGÁR”)világítás. Nekem sajnos nincs ilyenem.Csak feltaláltam.Senki soha egy fillért nem fizetett érte.

      • SaLa szerint:

        A Marxizmus- Leninizmus az tudomány! Lehet, hogy nem tetszik, de a tények alapján tudományosan készült. De ki az aki nem látja be azt, hogy az egyenlőtlenségre épülő jobboldali világrend embertelen. Ez nem érdeke az emberiségnek. Az erősebb ember állat élősködik a gyengébben. Ezt eredményezi az elavult jobboldali világnézet. Az emberek többségén uralkodik a kevés élősködő kapitalista. És ezt nevezik demokráciának. Az embereket így muszáj érdekeik ellenére agy-mosni. Jó a bűnöző tolvaj kapitalista, nélküle nem is működne a világ. Erre mossák a dolgozó emberiség agyát. Ezen túl kell lépni, mert nem válunk emberré. Az emberiségnek az egyenlőségre kell törekedni, felszámolni a szolgaság minden formáját, demokrácia csak így lehetséges. A kapitalizmusban az emberiség túlnyomó többsége szolga, alacsonyabb rendű ember. Ezt még egy csecsemő is megérti. A jobboldali vélemény ezt a szintet nem éri el. Tiszteld embertársadat! Ne lopj tőle, ne használd ki gyengeségét, mert akkor nem vagy ember.

        • joz szerint:

          Baromság! Hogy a Marxizmus- Leninizmus tények alapú tudomány??!! :O Koncepciózusan összeállított elméleti és eszmerendszer, ami sokszor saját magával is ellentmondásba van. A történelem a Marxizmus- Leninizmus egyes “téziseit” igazolta, másokat nem. A kommunizmusban az ember csak egy mellékszereplő, pedig ember nélkül nincs emberi társadalom.

          • Havasi Gáspár szerint:

            Viszont most főszereplő, élő árú, sőt termék (szakemberek szépen úgy nevezik, hogy humán erőforrás). Régen rabszolgának nevezték. A kapitalista elmélet úgy kezeli az embert, mint a nyersanyagot, vagy a szerszámot. Még csak nem is mellékszereplő, csak eszköz a minél nagyobb profit kitermelésére. Én még emlékszem, hogy a melósok milyen nagy mellénnyel beszéltek a vezetőikkel, mérnökökkel, most akkor is kussolnak, ha éhen döglenek. A kéregetők, a betegek, elesettek sem a “demokratikus” kormánytól kérnek, hanem a hozzájuk hasonló sorsúaktól.
            Minden filozófia koncepciózus, és a Marxizmus XIX. században íródott. Egy jó részét amúgy sem Marx írta, hanem rendszerezett, kiegészített és elhagyott. Lenin felrúgta azt az alapelvet, hogy a szocializmus kiépítését csak egy gazdaságilag fejlett Országban lehet kezdeni. Ez annak a háttérhatalomnak a műve volt, amelyik a kapitalizmus kiépítését is maga irányította. A lényeg, megakadályozni, hogy a nemzetek dolgozói a saját kezükbe vegyék a sorsukat.
            mellékszereplő pedig igazán csak azlehet, aki beleolvad a tömegbe.

          • vitorla123 szerint:

            Három értékű logika! Tézis-antitézis-szintézis!Két egymásnak ellentmondó ítéletből a harmadik igaz.Példa !milyen vallású isten!A helyes válasz az hogy nincs olyan!Minden más ellentmondásra vezet.A közgazdaság tudomány azért nem az ami,mert kétértékű logikát alkalmaz.Pedig ma már nyilván való,hogy 1+1=2 és 1+1=10 a kettes számrendszerben.

          • "Szélsőjobb" :D szerint:

            Úgysem tudod megmagyarázni egy komcsinak ezt Joz.

    • Balázs szerint:

      János…
      “Ha eltekintünk a múlttól, pedig nem kéne, akkor azt magyarázza meg nekünk valami “demokrata”, hogy most miért készülünk mi is, megint egy Oroszország elleni háborúra! ”
      Nem készülünk mi semmiféle háborúra, hadsereg nélkül nehéz is lenne…
      A III. Világháborút egyébként is határozatlan időre elnapolták. (valami Trump nevezetű megüzente Putykónak)
      Fújd ki magad és igyál egy vodkát.

      • petymeg szerint:

        T.Balázs!
        Te most költöztél ide?Amiota nato partnerek vagyunk évek óta készülünk az Oroszország elleni harcra.Nem csak fegyverrel lehet.Azzal,hogy felvonulási -átvonulási területet biztosítunk igen is benne vagyunk a katyvaszba.Arrol nem beszélve ahogy az ország tönkretevői milyen kül-ktona politikát folytatnak!

  5. "Szélsőjobb" :D szerint:

    A fenti kioktató jellegű komcsi kommenteket és válaszokat tekintve garantált a siker.
    Most 3 választáson sikerült is 7 darab szavazatot összegyűjteni a Munkáspártnak.
    Mondhatni: Szorgos népünk győzni fog! 🙂

    • Már Tamás szerint:

      Kedves Szélsőjobb!
      Vedd már tudomásul, hogy a nem kell a vakot átkísérni a túloldalra, ha nem akar menni. Remélem, érted…

  6. Istvan szerint:

    “Neked hány szabadalmad van?”
    Csak kettő!
    A kommunista gyűlölet,meg a hülyeség!
    Mind a kettő kapitalista világszabadalom,melyből kivette a részét!Megfizették érte!!

  7. vitorla123 szerint:

    Lemaradt:”Lopni tudni kell!”

  8. "Szélsőjobb" :D szerint:

    Egy ideig azt hittem, hogy a kommunizmusban van némi nemzet és hazaszeretet.
    Volt itt pár értelmesebb kommunista beállítottságú fazon (hozzászóló), aki majdnem így látta. Egy röpke ideig azt hittem, hogy a kommunistákkal, kommunista beállítottságú emberekkel is lehet vállvetve építeni ezt az országot, velük közösen leváltani a 26 éve regnáló hatalmi elitet. TÉVEDTEM.
    Vitorla meg a SaLa nevezetűek eszmeiségét, hozzáállását nem tudom a magamévá tenni. De azt hiszem így van ezzel a magyarok többsége is.
    Akik a zsidókkal “versenykórusban” nácizzák meg fasisztázzák le ezt a népet, azokkal mindenféle közösség elképzelhetetlen.
    Soha nem fogtok hatalomra jutni, SOHA.
    Istennek legyen hála.

    • vitorla123 szerint:

      Milyen vallásu Istenről van szó? Szerinted nincs szükség a magyarság fennmaradására? Mert ezek a kérdések amit nem tudsz megválaszolni.Mert az a tény,hogy magyar férfi Magyarországon magyar pinát nem tud fogni és Londonba kell mennie ,hogy Angol gyereke legyen ez a te és fasiszta fajtársaid keresztje.És én is így látom.Egyetértünk,se Magyar Népköztársaság nem lesz újra és Magyarország sem tud fennmaradni. Trump egy mozdulattal megmutatta és egy szót sem szólt.Igazi katona.Mert kommunista vagyok és magyar csak azért nem adom fel.Ámen.

      • Balázs szerint:

        Vitorla…alapvetően kedvellek, de ma rossz napod van.
        Én nem tudom, hogy milyen stratégia alapján cserkészed te a “magyar pinát” és milyen sikereket értél el Londonban ezen a fronton….vagy mennyi gyereked van a Ködös Albiónban.
        Azt tudom, hogy én ma fogtam magyar pinát és nem külföldről írok.
        Tudom, hogy vén kecske is megnyalja a sót….ezért előre bocsájtom: fotót nem küldök!

        • vitorla123 szerint:

          Fogni fogtam,csak sajnos szégyenbe maradtam!Ebbe a korba ez elöfordúl!Ezért nem megyek máshova.Elég idehaza szégyenkezni.Ja Trump is csak fogta!

    • Havasi Gáspár szerint:

      Istenre könnyű hivatkozni, megfoghatatlan, és nincs következmény. A kommunisták nem a hatalmi elitet akarják leváltani, hanem a kizsákmányoló rendszert a hatalommal együtt. No ez nem tetszik a jobboldaliaknak.
      Egy jobboldali párt mindent hagyna a régiben és folytatná a kapitalizmus logikáját és gyakorlatát. Ezért lenne az egyik legnagyobb hiba, ha egy valódi baloldal összefogna egy kapitalista ideológiájú jobboldallal. Ezért köpködnek jobbról is a Györkös mozgalmára, mert szocialista irányba kezdtek evezni. Sajnos ahhoz nem értettek, hogy lehet egy ilyen gyarmati diktatúrában fenn maradni, és elbuktak. Mert mindennek meg van a maga ideje, és az Ő idejük nem jött el, ahogy a Munkáspárté sem.
      Nem baj, majd a jobbik felépíti Allah legújabb országát.

      • "Szélsőjobb" :D szerint:

        Nem, a JOBBIK először felújítja az OPNI-t
        Kell a hely az agyament valóságtól elrugaszkodó komcsiknak.

        • 1tothgabor szerint:

          Te nem OPNI-ba, hanem börtönbe fogsz menni, tisztelt nálam 15 perc a kajaidő.

          • "Szélsőjobb" :D szerint:

            Húúú
            Jön a kommunisták bosszúja 🙂

          • "Szélsőjobb" :D szerint:

            Amúgy mond neked valamit a következő 1tothgabor “műmekkelek”?

            MV-E-R 19-5968

    • cicvarek szerint:

      Téged meg isten fizessen meg.

      • "Szélsőjobb" :D szerint:

        Neked meg a szél fújjon fedelet a fejed fölé 🙂

        • 1tothgabor szerint:

        • cicvarek szerint:

          Elég nagy mekkelek lehetsz. 🙂

          • "Szélsőjobb" :D szerint:

            Az. Építész. 🙂

          • vitorla123 szerint:

            Nagyon jó!Én földből gondolom ugyan ezt.Zsákvászon felhasználásával.Csak a zsák vásznat lágyító nélkül kellene gyártani és még nem találtam,hogy hol lehet kapni.A használt zsák meg ingyen van!.Az alaprajz köralakú és szintén szigetelhető..Tető is a saját anyagból lenne.Mit szólsz hozzá.?A fűtése meg elektromos,hogy ne kelljen kémény.

  9. lala szerint:

    Tény, Leninék nem írták alá a trianont.
    Tény, a nácik mellett menetelve gyilkolászták a szegény magyar bakák az oroszokat, bombázták szarrá a falvaikat, városaikat.
    Akik a szocializmus ellen prédikálnak azok figyelmébe ajánlom, 45-75 ig a világháború alatt teljesen szétbombázott országot, a munkásság, parasztság felépitette.
    Saját nehéziparral, könnyüiparral, élelmiszer feldolgozókkal, malomokkal, cukorgyárakka gépjármu iparral, komoly katonasággal. A focistáink, és a többi sportolóink sorra nyerték a vb.s ezüst érmeket, aranyérmeket, birkózás, vizilabda, vivás, voltak világválogatott focisok, Mészöly, Albert, aranycipősünk, ezüst cipősünk, lett metrónk, vigan repkedtek a MALÉV gépei, a MÁV szerelvények is gurultak.
    Ma mi van? Vagy inkább mi nincs? Okoskodók! Soroljátok fel az elmúlt harminc év dicsüségeit! Pöcsök,

    • "Szélsőjobb" :D szerint:

      “Tény, Leninék nem írták alá Trianont”
      De nem is részesültek a magyar területekből! – akkor még!
      1945 után meg szépen lenyúlták Kárpátalját.

  10. Próféta szerint:

    Mi a faszom van?!!
    Itt mindenki hülye, vagy csak én megyek a forgalommal szemben? 😀
    Kommunista vagy jobbikos, keresztény vagy zsidó, nem ezek a lényeges dolgok.
    Aki “magyar” az az ország, a nép érdekeit védi, gyarapítja, gazdagítja, megvédi a népet, élhető szép jövőt biztosít a nép számára. Legyen az a nép megválasztott vezetője, vagy a nép egy tagja, minden tettével a közösség érdekeit kell szolgálnia.
    Ellenben a mai emberek többsége, vezetők és mindenki más is, csak a saját jólétükkel foglalkoznak, mindenáron. (tisztelet a kivételnek)
    A felelősség fele azon a pár vezetőn múlik, akik az országot irányítják, a másik fele meg a népen nyugszik. A népnek hatalma van, mert a nép az ország és nem azok, akik az élen állnak. Lassan el kellene dönteni, hogy valóban egy ország népe leszünk e, vagy maradunk, Jóskák, Pisták, jobbok, balok, keresztények, zsidók akiket a mindenkori “vezetőink” megosztanak és irányítanak. Egy nép rendezni tudja a jövőjét, az egyén alkalmazkodik és/vagy/ eltiporják. Ez van Béláim. Együtt a jövőbe, vagy külön, külön a sírba.

    • vitorla123 szerint:

      Így igaz!Bélám!

    • Pozsony 907 szerint:

      Ez lenne a lényeg, de nem ez a cél!

      • "Szélsőjobb" :D szerint:

        3-5 napja még azt hittem, hogy amennyiben a helyzet úgy hozza, egy lövészárokba is boldogan mennék a kommunistákkal is vállvetve harcolni, ha veszély fenyegetné ezt a hazát, vagy a rabló-regnáló hatalmat kell eltakarítani. Aztán tegnap-tegnapelőtt jónéhány itt kommentelgető sötétagyú demagóg és hazudozó komcsinak hála “megvilágosodtam”.
        A kommunisták soha nem a hazáért harcoltak és harcolnának ma sem, hanem a hatalomért. Őnekik a haza a hatalom mellett csak másodlagos. ha egy ország “megszerzése” nélkül is lehetséges volna hatalomra jutni, le sem [email protected] azt.
        Mit is volt a kommunisták legelső dolga miután hatalomra jutottak? Rögtön az elvtársaikat ültették bele a pozíciókba, tették az államosított vállalatok, üzemek élére. A régi szakembereket a középvezető szintig mind kirúgták, a “jó elvtárs” de síkhülye komcsi foltozóvargákat meg odatették vezetőknek.
        Orbánék is nem ezt csinálták véletlenül?
        Mondhatni Orbán Viktor “kiváló iskolát” kapott ebből a szintén kommunista édesapja meg a többi ex-elvtárs segítségével.

        • cicvarek szerint:

          Valami jobbat is kitalálhatnál mint demagógoktól lopni.

        • Pozsony 907 szerint:

          Mán megen bedőtè nekik:))
          “Ès nemzetközivé lesz holnapra a világ”😋

        • petymeg szerint:

          Szélsöjobb!
          Már neharagudj de valami zavar van az ismereteidben:45-75-között pontossan a kiemelt szekembereket tették vezetőnek és majd a késöbbiekben kutyulodott el a dolog igy nevelödött ki a kommunista arisztokrácia.Ők már a harmadik generáció sok mindent készen kaptak és nem kellet megdolgozni,megszenvedni érte!

          • "Szélsőjobb" :D szerint:

            Nálad van zavar petymeg elvtárs. Íme a kommunista kádereid.

            Kádár(Csermanek) János: írógépműszerész volt
            Péter Gábor alias Eisenberger Benjámin: nőiszabó
            Farkas Mihály hadseregtábornok, honvédelmi miniszter: iskolázatlan, még a 4 elemit sem végezte el
            Apró Antal iparügyi miniszter: szobafestő mázoló szakma

            Még lehetne sorolni a “hőskor komcsijait”, micsoda “iskolázottak és tanultak” voltak.
            Aki tanult volt közülük pl mint Rajk, azt kivégezték ezek a “suszterinasok”.
            Rajk ellen épp Kádár volt a koronatanú.
            Egymást is kinyírbáltátok a “köznép” mellett.

            Szóval pofa súlyba. Legközelebb olyasmi téren próbálj vitatkozni, ahol legalább a legalapvetőbb ismeretekkel rendelkezel a témával kapcsolatban kiskomcsi!

          • petymeg szerint:

            Apuci én eddig úgy érzem,hogy normális hangot ütöttem meg veled szemben,de ha te ezt a stilust szereted rajtam nem fog múlni.

          • "Szélsőjobb" :D szerint:

            Gyűlölöm amikor hazudoztok. – csupán ennyi.
            Hazudni becstelenség. Hazudtatok elődeiteken (komcsik) keresztül át azok utódjaikig Antal-Horn-Gyurcsány-Orbán.
            Ez is az egyik oka annak, hogy pár tucatnyian tudjátok magatokat csak dícsérgetni, hogy micsoda [email protected]@ gyerekek vagyunk.
            Akiknek pedig hazudtok, azoktól ne várjatok tiszteletet, vagy empátiát.

          • petymeg szerint:

            Nos a hazugság egy nagyon relativ fogalom mindenhi egyénileg és hite szerint itéli meg Te leragadtál az akkori vezetés hibáinál nem mérlegelsz.’45.után az ország akkori állapotában/mint ma Sziria kb./az a vezetés kellet,hogy felépüljön az ország.Ma sem mennek máskép a dolgok csak az akkori dolgok radikálissak voltak és utobb derültek ki a mostaniak ugyan annyi hanem több áldozattal járnak.Mielött elkezdesz pocskondiázni gondolj bele ha Nálad a cégnél is “demokrácia” és nem egy bizonyos mértékű diktatura hova jutottál volna

          • "Szélsőjobb" :D szerint:

            A sajátjában mindenki lehet “diktátor” – nevezd így ha úgy tetszik. Az ország viszont mindenkié, nem csak egy kis réteg hatalmi elité, legyenek azok kommunisták, vagy akár Orbánék.

  11. Ugocsai Levente szerint:

    Tisztelt La Sala
    Ha ön magyar lenne nem bántaná a magyarokat,ráadásul nem bontja ki az igazság minden részét. Hogy gyilkoltuk ,bombáztuk -a szovjet ,nem orosz településeket,lehet vita témája,mint ahogy Munkács és Kassa szovjetek általi bombázása.De menjünk időben még visszább ,1848-49 ,biztos jól esett az akkori magyaroknak, 1914 a trónörökös meggyilkolása egy szerb terrorista által,aki a Fekete Kéz terrorszervezet tagja volt, melyet a cári Oroszország is pénzelhetett.Ez is lehet vita témája és még nagyon sok ilyen eset lehet vita témája,ami mi felénk ,magyarok felé billentené a mérleg nyelvét.Már meg bocsásson,elvetette rendesen a sulykot.Sokkal több bűnt követtek el ellenünk ,mint fordítva.Én mégsem gyűlölöm az oroszokat ,annak ellenére ,hogy a nagyapám is csak 1949ben tért haza.Sőt velük összefogva képzelem el a mai és leendő problémák,problémáink megoldását, egyenlő alapokon.Én 4 évig voltam a 80as évek legelején szovjet katona,simán kiirtottak volna minket ,ha erre parancsot kapnak. De visszatérve mert náluk is van még érték, amely jobb is bal is, amelyeket összehangolnak, ezért piszkálják őket is minket is a közös ellenségeink.Megítélésem szerint ön nem szeretné ezt nálunk,még az is lehet ,hogy az oroszok ellen hergel.Javítson ki ,ha tévedek.Még egy adalék,a 19. század közepéig az oroszok legközelebbi barátai,szövetségesei mi voltunk,nem a rácok,csehek stb.Ez a finnugor elmélet elterjesztésének az ideje is.Onnantól távolodtunk el egymástól.Remélem érthető voltam, mert egy kicsit felhúzott a nemzetem gyalázása.

    • "Szélsőjobb" :D szerint:

      +1

      • vitorla123 szerint:

        Az előzőhöz! Tényleg úgy van,hogy valaki valamikor megszületett és ameddig értelmes életet él addig tanúl.Csak megemlitem,hogy 54 éves koromba alezredes ként a Veszprémi Egyetem informatikai fakultásán tanultam amreddig hirtelen mint kommunistát nem nyugdijaztak.De azóta se felejtettem sokat.Remélem a Vitora ügyben megnyíerem aharmadik büntető eljárást is.A bizonyítékokat le tudom tenni a Bíró Úr asztalára.Persze mindenkinek égnek áll a haja még a családomba is mondják amit Te is mondasz!”Nem vagy normális!Mi közöd hozzá!Dögöljenek meg!”Kádár tanult,Péter Gábor szuper orosz kém volt,Sztálin nem kérte a diplomáját,valahogy nem volt rá szükség.Meg a többi is tanult,mert a tévedések emberáldozattal jártak.És nekik volt lelkiismeretük,hogy a baj ne ismétlődjön meg.Hitleréknél ez nem így volt.Az építészeknél is előfordúl,hogy elszabják és összedől az épület,vagy az állvány.Elég a munkavédelmi szabályokat lazán értelmezni.Lásd a Györkös papa esete.

        • "Szélsőjobb" :D szerint:

          Rövidített politikatörténet a háború utáni Magyarországról:

          1945-1990: Ezek faszok..
          1990-1994: Az előzőek mégsem voltak akkora faszok.
          1994-1998: De.
          1998-2002: Az újak is faszok.
          2002-2006: Két fasz közül az maradjon, aki már itt van.
          2006-2010: Ezeket a faszokat most már tényleg nem lehet überelni.
          2010 -től: De.

          • Szaszi szerint:

            2 #5 gerry
            – 2016. november 27. 09:43:39
            Mégegyszer 2011-bõl áthozva (talán Pitkin kreálthatta egykor?)

            Rövid politikatörténet Magyarországról

            1945-1990: FASZOK.
            1990-1994: Az előzőek mégsem akkora faszok.
            1994-1998: De.
            1998-2002: Új faszok.
            2002-2006: Két fasz közül maradjon aki már itt van.
            2006-2010: Ezeket a faszokat most már tényleg nem lehet überelni!
            2010-: De.

          • "Szélsőjobb" :D szerint:

            😀 Kb

    • Pozsony 907 szerint:

      Ez csak egy szar kis provokàtor száz nèvvel.

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.